Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK508 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK508 Adı: İNSAN İLIŞKİLERİ VE İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İnsan İlişkileri ve İletişim dersinin amacı, öğrencilere insan ilişkileri kurma ve sürdürme becerilerini geliştirmek ve etkili iletişim stratejilerini öğretmektir. Bu ders genellikle bireylerin kişisel ve mesleki ilişkilerinde daha başarılı olmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim Becerileri: Öğrenciler, etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir. Bunlar arasında açık ve anlaşılır bir şekilde konuşma, etkili dinleme, doğru vücut dilini kullanma ve duyguları etkili bir şekilde ifade etme bulunur. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Empati Yeteneği: Öğrenciler, başkalarının duygularını anlama ve empati kurma yeteneklerini geliştirirler. Bu, ilişkilerde anlayış ve destek olma yeteneğini artırır. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültürel Farkındalık: Öğrenciler, farklı kültürlerden gelen insanlarla iletişim kurma yeteneklerini geliştirirler. Bu, kültürel farkındalık ve kültürel çeşitliliğe saygıyı artırır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Problem Çözme Yeteneği: Öğrenciler, çeşitli kişisel ve mesleki sorunları çözme becerilerini geliştirirler. Bunu yaparken, analitik düşünme ve yaratıcı çözümler üretme yeteneklerini de geliştirirler. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İletişim temel bilgilerinin yanında dinleme, beden dili, Stres yönetimi, iletişimi zorlaştıran unsurlar Kalabalık önünde konuşma, Kültür ve iletişim, Eğitim ve iletişim gibi konuları içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişimin Temelleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
2 Kouşma Becerileri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
3 Konuşma Becerilerine yönelik uygulamalar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
4 Dinleme Becerileri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
5 Dinleme Becerilerine Yönelik uygulamalar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
6 Beden Dili I Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
7 Beden Dili II Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Stres Yönetimi Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
10 Grup ve Grup içi iletişim dinamikleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
11 Etkili İletişim Tekniklerine yönelik uygulamalar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
12 Bireylerarası iletişimde zaman yönetimi Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
13 Kültür ve İletişim Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
14 Eğitim ve İletişim Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
15 Genel tekrar Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın, İ. P. (2002). İş Yaşamında Stres. 2. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık.
2 Balcı, A. (1983). “İş Doyumu ve Eğitim Yönetimine Uygulanması''
3 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16 Adair, J. (2006).
4 Etkili İletişim. Ömer Çolakoğlu (çev.). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık. Aydın, N. (2009).
5 Etkili İletişim Stratejileri. İstanbul: Kum Saati Yayınları. Bartol, K. M., Martin, C. D. (1991). Management. USA: McGraw Hill.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yüzyüze anlatım, ders içerikleriyle alakalı sunumlar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 1 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 102