|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İnsan İlişkileri ve İletişim dersinin amacı, öğrencilere insan ilişkileri kurma ve sürdürme becerilerini geliştirmek ve etkili iletişim stratejilerini öğretmektir. Bu ders genellikle bireylerin kişisel ve mesleki ilişkilerinde daha başarılı olmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim Becerileri: Öğrenciler, etkili iletişim kurma becerilerini geliştirir. Bunlar arasında açık ve anlaşılır bir şekilde konuşma, etkili dinleme, doğru vücut dilini kullanma ve duyguları etkili bir şekilde ifade etme bulunur. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Empati Yeteneği: Öğrenciler, başkalarının duygularını anlama ve empati kurma yeteneklerini geliştirirler. Bu, ilişkilerde anlayış ve destek olma yeteneğini artırır. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürel Farkındalık: Öğrenciler, farklı kültürlerden gelen insanlarla iletişim kurma yeteneklerini geliştirirler. Bu, kültürel farkındalık ve kültürel çeşitliliğe saygıyı artırır. |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Problem Çözme Yeteneği: Öğrenciler, çeşitli kişisel ve mesleki sorunları çözme becerilerini geliştirirler. Bunu yaparken, analitik düşünme ve yaratıcı çözümler üretme yeteneklerini de geliştirirler. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İletişim temel bilgilerinin yanında dinleme, beden dili, Stres yönetimi, iletişimi zorlaştıran unsurlar Kalabalık önünde konuşma, Kültür ve iletişim, Eğitim ve iletişim gibi konuları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişimin Temelleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Kouşma Becerileri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Konuşma Becerilerine yönelik uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Dinleme Becerileri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Dinleme Becerilerine Yönelik uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Beden Dili I | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Beden Dili II | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stres Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Grup ve Grup içi iletişim dinamikleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Etkili İletişim Tekniklerine yönelik uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Bireylerarası iletişimde zaman yönetimi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Kültür ve İletişim | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Eğitim ve İletişim | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aydın, İ. P. (2002). İş Yaşamında Stres. 2. Baskı, Ankara: PegemA Yayıncılık. | |
2 | Balcı, A. (1983). “İş Doyumu ve Eğitim Yönetimine Uygulanması'' | |
3 | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16 Adair, J. (2006). | |
4 | Etkili İletişim. Ömer Çolakoğlu (çev.). İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılık. Aydın, N. (2009). | |
5 | Etkili İletişim Stratejileri. İstanbul: Kum Saati Yayınları. Bartol, K. M., Martin, C. D. (1991). Management. USA: McGraw Hill. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yüzyüze anlatım, ders içerikleriyle alakalı sunumlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |