|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı dil ve kültür arasındaki diyalektik ilişkiyi; dilin kültürel boyutlarının ve yapısının irdelenmesini; bireyin ses, duygu ve düşünce dünyasını oluşturan anadilin kültürel görevlerini; anadilini doğru kullanmanın ve yabancı dil öğrenmenin gerekliliğine işaret ederek, kültürel zenginlik bilincinin oluşturulmasını kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçenin ve tabancı dilin önemini kavrayabilir. |
PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürün unsurlarını kavrayabilir. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Türkçeyi doğru ve güzel kullanmayı öğrenebilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi milli ve evrensel düzeyde değerlendirebilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Sözlü ve yazılı Türk kültürü ürünleriyle kültür aktarımını nasıl olacağını bilebilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Kültür ve dil kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Kültürlerarası diyalog için yabancı dilin gereğini bilebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Kültürün dile ve konuşmaya olan etkisini anlayabilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriği dil ve kültürle ilgili temel kavramlar; kültürün kaynakları ve öğeleri; sözlü ve yazılı kültür; maddi ve manevi kültür; bireysel ve toplumsal açılardan kültür; birleştirici ve ayrıştırıcı olarak kültür; kültürlenme, kültürleşme, kültürel yayılma ve uyum; bilişsel, sembolik, yapısal-işlevsel yaklaşımlar açısından kültür; semboller sistemi olarak dil; bireysel açıdan dil ve dil edinimi; dilin insan bilincine etkisi; kültür, dil, biliş ve realite arasındaki ilişki; dilin bilgiyi ve kültürü taşıma, toplumsal ilişki ve iletişim kurma işlevi; dil ve kültürün gelişimi ve aktarımı; ulusal kimlik ve dil; kültür ve dildeki değişmelerin dinamikleri; kültür ve dildeki değişmelerin karşılıklı etkileşimi tartışmaları; milli kültürler küreselleşme, çok dillilik ve çok kültürlülük gibi konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dilin tanımı ve tarihçesi.İnsan hayatında dilin önemi. Çocuğun insan olma sürecinde dilin önemi. Anadilin önemi. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
2 | Dille toplumun ve kültürün ilişkisi. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Araştırma İnceleme. |
3 | Dil ve düşünce. Dil sembol ve işaret ilişkisi. Dil kültürel varlığımız ve toplum.Milli dil ve kültür.Farklı kültürlerin dile yansımaları. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
4 | Dil ve dünya görüşü. Dilin imkanları. Dil gerçek ilişkisi. Sözlü kültür ve dil. Medya dili ve sözlü kültür. Sözün gücü ve gücün sözü. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
5 | Dil ve bağlam. Dil ve siyaset. Bir kültür ögesi olarak dil. Dilin millet, kültür ve medeniyet varlığı içindeki yeri. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
6 | Dilin bakımı ve gelişmesi. Dili zenginleştirme yolları. Dil ile sosyal yapı arasındaki ilişki. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
7 | Dil, kültür ve çeviri. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dil, kültür, edebiyat arasındaki ilişki, bağlantı. dilin oluşmasını sağlayan söz varlığı. tarih medeniyet ilişkisi Medeniyet kültür ilişkisi. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
10 | Mankurtlaşma. Yabancı dille eğitim ve kültür. Tasfiyecilik. Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
11 | Küreselleşme, internet ve Türkçe. Bilim dili ve Türkçe. Dilde yabancılaşma ve aşağılık duygusu. Dil kirlenmesi. Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
12 | İletişim, dil ve kültür. İletişim ve ögeleri.Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
13 | İletişim teknolojileri ve kültür. Televizyon ve kültür.Bilgisayar, internet ve kültür. Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
14 | Enformatik kültür. Çok kültürlülük. Medeniyet ve modernizm. Medeniyetler çatışması.Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
15 | Dil ve kültür bilinci. Sunum. | Anlatma, tartışma, soru cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ünalan, Ş. (2014). Dil ve kültür. Ankara: Nobel Yayınları. | |
2 | Kaplan, M. (2016). Kültür ve dil. İstanbul: Dergah Yayınları | |
3 | Akarsu, B. (1998). Dil- kültür bağlantısı. İstanbul: İnkılap Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 9-14 | 6 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |