|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere medyanın işlevleri ve etkilerinin kavranması, yeni medya ürünlerinin oluşturulması ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medya ve medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim süreci ve kitle iletişim sürecinin ögeleri ve işlevlerini açıklar. |
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günlük hayatında medyayı etkin kullanır. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini fark eder. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Medya mesajlarını nasıl çözümleyerek anlamlandıracağını bilir. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Medya için mesaj tasarlayabilir. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Medyanın (televizyon, radyo, internet v.b.) olumlu ve/veya olumsuz etkilerine yönelik çözüm yolları geliştirir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Öğrencileri nasıl etkili medya okuryazarı olabilecekleri konusunda bilinçlendirir. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin amacı öğrencilerine 21. Yüzyılın günlük yaşamında sıklıkla içerisinde yer aldıkları iletişim kanallarının değişen yüzü olarak medyayı tanıma medya araçlarını, işlevlerini, kullanımını bilme, anlamlandırma ve medya ürünlerini oluşturabilmek üzere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hafta Derse giriş ve ders programının tartışılması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Hafta İletişim ve iletişim modelleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Hafta Kitle İletişimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Hafta Kitle İletişim Araştırmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Hafta Medya Nedir Ne değildir | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Hafta Medya Mesajları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Hafta Medya Okuryazarlığı tanımı kapsamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hafta Dünya’da Medya Okuryazarlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Hafta Medya Okuryazarlığı Kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Hafta Medya Okuryazarlığı Kuramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Hafta Medya Eğitimi İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Hafta Medya Okuryazarlığı İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Hafta Türkiye^de Medya Okuryazarlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Hafta Eğitimciler için Medya Okuryazarlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 103 |