Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK511 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK511 Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere medyanın işlevleri ve etkilerinin kavranması, yeni medya ürünlerinin oluşturulması ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medya ve medya okuryazarlığı kavramlarını tanımlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İletişim süreci ve kitle iletişim sürecinin ögeleri ve işlevlerini açıklar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günlük hayatında medyayı etkin kullanır. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini fark eder. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Medya mesajlarını nasıl çözümleyerek anlamlandıracağını bilir. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Medya için mesaj tasarlayabilir. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Medyanın (televizyon, radyo, internet v.b.) olumlu ve/veya olumsuz etkilerine yönelik çözüm yolları geliştirir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Öğrencileri nasıl etkili medya okuryazarı olabilecekleri konusunda bilinçlendirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilerine 21. Yüzyılın günlük yaşamında sıklıkla içerisinde yer aldıkları iletişim kanallarının değişen yüzü olarak medyayı tanıma medya araçlarını, işlevlerini, kullanımını bilme, anlamlandırma ve medya ürünlerini oluşturabilmek üzere gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hafta Derse giriş ve ders programının tartışılması Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 Hafta İletişim ve iletişim modelleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 Hafta Kitle İletişimi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Hafta Kitle İletişim Araştırmaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Hafta Medya Nedir Ne değildir Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Hafta Medya Mesajları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Hafta Medya Okuryazarlığı tanımı kapsamı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Hafta Dünya’da Medya Okuryazarlığı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Hafta Medya Okuryazarlığı Kuramları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Hafta Medya Okuryazarlığı Kuramları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Hafta Medya Eğitimi İlkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Hafta Medya Okuryazarlığı İlkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Hafta Türkiye^de Medya Okuryazarlığı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Hafta Eğitimciler için Medya Okuryazarlığı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 103