|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat ve estetik konusunda temel kavramları kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanatta ve estetik ile ilgili kavramları açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatta ve estetik ile ilgili kaynakları sınıflandırır. |
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir sanat eserini fiziksel ve anlamsal olarak tasvir eder. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz eder |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sanatı bir iletişim aracı olarak kullanır. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavrar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat ve estetik konusunda temel kavramlar; kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanatın ve sanat eğitiminin yeri ve önemi; yaratıcılık sanat ve estetik duyarlılık eğitimle sanat arasındaki ilişki, dünyada ve Türkiye’de sanatın gelişimi, sanatın kültürle ilişkileri, sanat eğitiminde tarihi mekanların kullanımı ve müzelerin önemi . | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat ve estetik temel kavramları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Sanatın Kaynağı ve Kökeni | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Sanatın Ortaya Çıkışını doğuran nedenler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Sanatı İnceleyen alanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Sanat eserinin oluşum süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sanat ve Mitoloji İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Sanat ve Din İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanatın Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Resim sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Heykel Sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Mimarlık sanatının gelişimi ve estetik | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Sanatta ideal güzellik kavramı ve altın oranlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Müze gezisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Genel Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |