|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Halk oyunları, Tüm gelişim alanlarını destekleyen en önemli disiplinlerden biridir ve evrensel bir dildir. Halk oyunları dersinin genel amaçları, öğrencilerin estetik yönünü geliştirmek, yaratıcılık ve yeteneklerini dans etmek yolu ile geliştirmek, yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası dans kültürlerini tanımak, kişilik ve özgüven gelişimlerine katkı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Folklor ve Halk oyunlarının tanımını yapabilecektir |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Halk Danslarını içerdiği konulara ve türlere göre açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Halk Danslarının yöresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur ve öğrendiği oyunları uygulayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders Türk halk oyunlarının ortaya çıkışı, bölgelere göre gruplandırılması, çeşitli oyun formlarının örneklendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Folklor (Halkbilim) Tanımı | soru-cevap |
2 | Türk Halk Danslarının İçerdiği Konulara ve Türlere Göre Anlatımı, Örneklemeleri | anlatım, soru-cevap |
3 | Hareket ve Dans Eğitiminin Kapsamı ve Amaçları | anlatım, soru-cevap |
4 | Hareketin Olgusu, Kapsamı ve Analizi | anlatım, soru-cevap |
5 | Ege yöresine ait oyunlar, kostüm özellikleri ve dans çalışmaları | Anlatım-Uygulama |
6 | Ege yöresi dans çalışmaları (Harmadalı) | Anlatım-Uygulama |
7 | Ege yöresi dans çalışmaları (Harmadalı) | Anlatım-Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ege yöresi dans çalışmaları (Harmadalı) | Anlatım-Uygulama |
10 | Elazığ yöresine ait oyunlar, kostüm özellikleri ve dans çalışmaları | Anlatım-Uygulama |
11 | Elazığ yöresi dans çalışmaları (Çaydaçıra) | Anlatım-Uygulama |
12 | Elazığ yöresi dans çalışmaları (Çaydaçıra) | Anlatım-Uygulama |
13 | Gaziantep yöresine ait oyunlar, kostüm özellikleri ve dans çalışmaları | Anlatım-Uygulama |
14 | Gaziantep yöresi dans çalışmaları (Tamzara) | Anlatım-Uygulama |
15 | Gaziantep yöresi dans çalışmaları (Tamzara) | Anlatım-Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve benzeri kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |