|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dili öğrenme ve kullanma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk İşaret Dili ve Özelliklerini bilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İşaret dilindeki harfleri, tanımları ve kullanımını bilir |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İşaretlerle cümle kurmayı bilir |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | İşaret dilindeki sayıları ve Matematik Işaretlerini bilir |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Türk İşaret Diliyle Çeşitli Söylemler Anlatma |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünyada ve Türkiye’de işaret dili; Türk İşaret Dili ve özellikleri; harfler, tanımlar ve kullanım; kendisi ile ilgili işaretler; çevre ile ilgili işaretler; cümle kurma; sayılar ve matematik işaretleri; Türk İşaret Dili dil bilgisi kavramları; Türk İşaret Dili ile karşılıklı konuşma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dil ve iletişim nedir? Dil edinimine etki eden kuramlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | İşiten ve işitme engelli çocuklarda dil gelişim özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Türk İşaret dili ve özellikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Türk işaret dilinin harfleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Türk işaret dilinin sayıları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Türk işaret dilinin matematik işaretleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Türk işaret dilinin sembolleri ve anlamları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türk işaret dilinin sembolleri ve anlamları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Türk işaret dili ile cümle kurma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk İşaret Dili Sözlüğü | |
2 | MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ | |
3 | MEB yayınları İşaret Dili Rehberi | |
4 | Emine Çiçek, Arel yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |