|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türkler'in yaşamış oldukları coğrafi bölgeleri tanıyarak yaşadıkları bölgelerle kültürel kültürel etkileşimini kavrar ve tarihsel doğurgularını öğrenir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkiye'nin Kültürel Coğrafyasına ilişkin kavramları bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türkiye'deki Kültürel mirası kaynaklarını tanır. |
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kültürel kaynakları korumanın ülke kalkınmasında oynadığı rol konusunda farkındalık oluşturabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kültürel Miras Turizm, Eski Kentsel Doku, Eski Kentsel Doku Elemanları, Bölgeye özgü yerleşim türleri, Bölgeye özgü ibadethaneler, Yer altı şehirleri, Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar, Toplumsal yapılar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 2 | Eski Kentsel Doku Elemanlarının Yoğunluğunda Coğrafi Faktörlerin Etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 3 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Kapadokya Örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 4 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 5 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 6 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 7 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü kilise ve sinagoglar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 10 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Yer altı şehirleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 11 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Yer altı şehirleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 12 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 13 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 14 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Toplumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 15 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Toplumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erol Tümertekin, Nazmi Özgüç, Beşeri Coğrafya, Seçkin Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 86 | ||