|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkler'in yaşamış oldukları coğrafi bölgeleri tanıyarak yaşadıkları bölgelerle kültürel kültürel etkileşimini kavrar ve tarihsel doğurgularını öğrenir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin Kültürel Coğrafyasına ilişkin kavramları bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'deki Kültürel mirası kaynaklarını tanır. |
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kültürel kaynakları korumanın ülke kalkınmasında oynadığı rol konusunda farkındalık oluşturabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kültürel Miras Turizm, Eski Kentsel Doku, Eski Kentsel Doku Elemanları, Bölgeye özgü yerleşim türleri, Bölgeye özgü ibadethaneler, Yer altı şehirleri, Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar, Toplumsal yapılar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
2 | Eski Kentsel Doku Elemanlarının Yoğunluğunda Coğrafi Faktörlerin Etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
3 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Kapadokya Örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
4 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
5 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
6 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
7 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü yerleşim türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Bölgeye özgü kilise ve sinagoglar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
10 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Yer altı şehirleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
11 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Yer altı şehirleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
12 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
13 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Ticari yapılar, hanlar, kervansaraylar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
14 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Toplumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
15 | Kültürel Miras Turizmi Kapsamında Eski Kentsel Doku Elemanları - Toplumsal yapılar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rapor Hazırlama İkili Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erol Tümertekin, Nazmi Özgüç, Beşeri Coğrafya, Seçkin Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |