|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İslam dünyasında müziğin kaynakları, teoride ele alınan konular, eski Grek müziği ile ilgisi ve bunların sonraki dönemlere yansıması bu dersin muhtevası içindedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurları ifade eder. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin tarihi süreç içinde nasıl geliştiğini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte inceler. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersler temel olarak anlatım yöntemine dayanmaktadır. Öğrencilere verilen bilgilerin pekişmesi için soru-cevap, tartışma yöntemlerinden faydalanılmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi ve programı hakkında gerekli açıklamalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Orta Asya ve Anadolu’da yaşayan Türk topluluklarına ait müzik unsurları, Türk mitolojisi (insan, yaradılış, dini ritüeller ve bayramlar vb.), Türk Halk Müziği repertuarındaki mitolojik unsurlar, Temel müzik bilgileri, Nota okuma çalışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Türk Devlet ve Topluluklarında var olan müzik türleri, Müzik eğitiminde türler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Tarihi süreç içinde Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Musikisinin gelişimi, Türk Müziğinde sesler. Türk Müziğinde aralık ve makam yapıları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Türk Müziği makamlarındaki Dört'lü ses dizileri ve Beş'li ses dizileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Türk Müziğindeki Makamlar ve çeşitleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Türk Müziğinde usuller, Müzik eğitiminde kullanılan ölçüler. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basit Makamlardan şarkı örnekleri. Seslendirme çalışmaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Basit Makamlardan şarkı örnekleri. Seslendirme çalışmaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Basit Makamlardan şarkı örnekleri. Seslendirme çalışmaları. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Basit usûllerde şarkı çözümlemeleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Basit usûllerde şarkı çözümlemeleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Müzikle ilgili farklı gelenek ve üslupların karşılıklı etkileşimi; çalgılar, besteciler, icracıları ve örnek eserleri ile birlikte incelenmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özalp, Mehmet Nazmi. Türk musikisi tarihi: derleme. No. 200. Milli Eğitim Bakanlığı, 2000. | |
2 | Öztuna, Yılmaz. Türk musikisi ansiklopedisi. Vol. 1. MEB Devlet Kitapları, 1969. | |
3 | Behar, Cem. Klasik Türk musıkisi üzerine denemeler. Vol. 4. Bağlam Yayınları, 1987. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |