Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK518 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK518 Adı: TÜRK SANAT TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Başlangıcından Osmanlı dönemi ve batı etkisinde gelişen Türk Sanatını ve sanat eserlerini açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk plastik sanatını dönemin siyasal, sosyal, dini, ekonomik ve sanatsal boyutlarının tümünü göz önünde bulundurarak değerlendirebilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Görsel sanatlar eğitiminin önemi ve gerekliliğini açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Görsel sanatlar öğretimi dersinin temel ilke ve işlenişine yönelik bilgi sahibi olur. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Görsel sanatlar öğretiminde kullanılabilecek teknik ve yöntemleri öğrenir. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Görsel sanatlar dersinde yapılabilecek uygulamaları öğrenir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Görsel sanatlar öğretimindeki uygulamaları sergileme ve uygulamaları değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk Sanatı’nın, İslamlıktan öncesi, sonrası, batılı anlayışa yönelme süreci ile Cumhuriyet sonrası dönemlerdeki üretim yöntemleri üzerinden analiz edilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve kaynakların tanıtımı. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
2 İslamlıktan önce Türk Sanatı (Hun, Göktürk ve Uygur Sanatı). Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
3 İslamlıktan sonra Türk Sanatı (Karahanlı ve Gazneli Sanatı) Selçuklu Sanatı. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
4 Selçuklu Sanatı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
5 Beylikler dönemi ve ilk devir Osmanlı mimarisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
6 Osmanlı Sanatı. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
7 Osmanlı Sanatı. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Batıya açılış ve Osmanlı Sanatı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
10 Osmanlı Minyatür Sanatı, minyatür sanatında batılı etkiler, duvar resmi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
11 Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
12 Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
13 Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
14 Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
15 Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 100