|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Başlangıcından Osmanlı dönemi ve batı etkisinde gelişen Türk Sanatını ve sanat eserlerini açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk Sanatı eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenleri dikkate alarak tanımlayarak açıklayabilir. Türk plastik sanatını dönemin siyasal, sosyal, dini, ekonomik ve sanatsal boyutlarının tümünü göz önünde bulundurarak değerlendirebilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Görsel sanatlar eğitiminin önemi ve gerekliliğini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Görsel sanatlar öğretimi dersinin temel ilke ve işlenişine yönelik bilgi sahibi olur. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Görsel sanatlar öğretiminde kullanılabilecek teknik ve yöntemleri öğrenir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Görsel sanatlar dersinde yapılabilecek uygulamaları öğrenir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Görsel sanatlar öğretimindeki uygulamaları sergileme ve uygulamaları değerlendirme konusunda bilgi sahibi olur.. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk Sanatı’nın, İslamlıktan öncesi, sonrası, batılı anlayışa yönelme süreci ile Cumhuriyet sonrası dönemlerdeki üretim yöntemleri üzerinden analiz edilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | İslamlıktan önce Türk Sanatı (Hun, Göktürk ve Uygur Sanatı). | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İslamlıktan sonra Türk Sanatı (Karahanlı ve Gazneli Sanatı) Selçuklu Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Selçuklu Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Beylikler dönemi ve ilk devir Osmanlı mimarisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Osmanlı Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Osmanlı Sanatı. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Batıya açılış ve Osmanlı Sanatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Osmanlı Minyatür Sanatı, minyatür sanatında batılı etkiler, duvar resmi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Batılı anlamda Türk Resim Sanatının başlangıcı, askeri ve sivil okullarda sanat eğitimi, Primitifler, 1914 Kuşağı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Ressamlar ve Heykeltıraşlar Birliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |