|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerde geleneksel okçuluk konusunda farkındalık oluşturmaktır. Derse katılan öğrencilere geleneksel Türk okçuluğu konusunda teknik, taktik ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler geleneksel okçuluk tarihi ve geleneksel okçulukta kullanılan malzemeleri öğrenirler |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenciler geleneksel okçulukta uygulanan kuralları ve talimatnameyi öğrenirler |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenciler salon atışı (18 metre) yapabilecek beceriyi kazanırlar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geleneksel okçuluğun tarihi, kullanılan malzemeler, yay, ok ve zihgir yapımı, yay kullanımı ve atışa hazırlık çalışmaları, yay çekiş, bırakış ve nişan alma teknikleri, 18 metre, 70 metre ve menzil atışları ile Türkiye Geleneksel Türk Okçuluk Federasyonunun talimatnamesi hakkında bilgiler sunulması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel Türk Okçuluğunun tarihi ve geleneksel okçulukta kullanılan malzemelerin tanıtılması | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
2 | Türkiye Geleneksel Türk Okçuluk Federasyonu talimatnameleri (Lisans, vize talimatları, puta koşusu talimatı, hava koşusu talimatı, kıyafet talimatı) | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
3 | Türkiye Geleneksel Türk Okçuluk Federasyonu talimatnameleri (Lisans, vize talimatları, puta koşusu talimatı, hava koşusu talimatı, kıyafet talimatı) | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
4 | Lastik çekme uygulamaları, atış tekniği, duruş pozisyonu, lastik çekme ve bırakma talimleri | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
5 | Lastik çekme uygulamaları, nişan alma talimleri | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
6 | Talim yayı (kepaze) kurulumu ve yay çekme, bırakma ve nişan alma talimleri | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
7 | Talim yayı ile 5 metre ok atma hakkında teknik bilgiler ve ok atma çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Talim yayı ile ok atma (10 metre) hakkında teknik bilgiler ve ok atma çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
10 | Talim yayı ile 10 metre ok atma çalışmaları ve teknik uygulamaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
11 | Talim yayı ile 18 metre (salon) ok atışları hakkında teknik bilgiler ve ok atma çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
12 | Talim yayı ile 18 metre atış çalışmaları ve ok atış tekniği uygulamaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
13 | Atıcıya özel yay libresi ve ok uzunluğunun belirlenmesi, 18 metre atış talimi | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
14 | Yarışma yayı ve talim yayı ile 18 metre atış talimleri ve puanlama atışları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
15 | Yarışma yayı ve talim yayı ile 18 metre atış talimleri ve puanlama atışları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 16 | 1 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |