Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / GK524 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: GK524 Adı: TÜRK SPOR TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye ve Dünyada beden eğitimi ve sporun tarihin çeşitli dönemlerinde geçirdiği aşamalar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarihsel süreçte beden eğitimi ve sporun kültürel anlamını açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tarihsel süreçte beden eğitimi ve sporun sosyo-ekonomik anlamını açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tarihsel süreçte beden eğitimi sporun ideolojik anlamını açıklar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarihsel süreçte beden eğitimi sporun coğrafi bölgelere göre anlamlandırılmasını açıklar. PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Sporun Türkiye deki popülerliğini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Spor branşlarının gelişimi ve geleceğini anlatır. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarihin dönüm noktalarında toplum ve spor ilişkisini tartışmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tarih beden eğitimi ve Spor kavramlarının açılımı Anlatım
2 Uygarlıklar öncesi beden kültürü anlayışı Anlatım
3 Uygarlıkların gelişimiyle beraber beden kültürü anlayışı Anlatım
4 Antik çağda spor Anlatım
5 Olympialar Anlatım
6 Anadolu uygarlıkları ve spor Anlatım
7 Ortaçağ ve yeniçağda beden kültürü Anlatım
8 Ara Sınav
9 İngiltere ve spor Anlatım
10 Modern olimpiyat oyunları ve olimpizm Anlatım
11 Sporun gelişimi ve yayılımı Anlatım ve tartışma
12 Spor branşlarının ortaya çıkışı Anlatım ve tartışma
13 Türkiye de cumhuriyet öncesi beden eğitimi ve spor anlayışı Anlatım
14 Türkiye de cumhuriyet sonrası beden eğitimi ve spor anlayışı Anlatım
15 Beden eğitimi ve Sporun önemli olayları ve kişilikleri Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Eğitim bütünlüğü içinde bweden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi,Cemal Alpman,milli eğitim basımevi, 1972, İstanbu
2 Türkiye Spor Tarihi, Kurthan Fişek, Gerçek Yayınevi, 1985
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 1 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 1 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 100