|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hentbolu tanıtmak ve sevdirmek. Bedensel ve zihinsel becerileri kazandırmak. Hentbol oyunu için gerekli olan temel teknik ve taktik kavramları öğretmek.(Hentbolun tanımı, tarihçesi, kurallar ve temel teknikler) | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tüm teknikleri müsabaka ortamında uygulayabilme. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Temel tekniklerin öğretiminde gerekli iletişim becerilerine sahip olmalı. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Hentbolda defans ve hücumla ilgili temel becerileri uygulayabilme. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Hentbol oyununun oyun kurallarını ve saha ölçümlerini bilmeli. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hentbol tarihçesi, kuralları, temel teknik becerileri kapsayan uygulamalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hentbol oyununun tanımı, tarihçesi, oyun kuralları ve saha ölçüleri. | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 2 | Topsuz temel duruşlar, koşularla aldatmalar ve yön değiştirmeler. | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 3 | Topla teknik. Top tutma ve Top sürme-Paslar : Temel ve Bilek pası | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 4 | Diğer pas çeşitleri- Temel kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 5 | Temel kale atışları- Sıçrayarak kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 6 | Düşerek ve diğer kale atışları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 7 | Toplu ve topsuz aldatmalar | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ferdi Savunma ilkeleri-Temel duruş | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 10 | Atış kolu ve rakibin savunulması- Kaleci : Temel Duruş, atışları savunma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 11 | Blok ve topun Çelinmesi- Bireysel Hücum-Savunma Alıştırmaları | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 12 | Grup Savunması : Öne çıkma-emniyete alma, Rakip alma-rakip aktarma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 13 | Yüklenme- Çapraz geçişler | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 14 | Grup ve bireysel hücum | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 15 | Hızlı Hücum ve aşamaları-Takım oyunlarına giriş-Hücum, Savunma | Anlatma Yöntemi, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma, grup çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | “Hentbol Teknik-Taktik”, Sevim, Yaşar.; Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002 | |
| 2 | “Hentbolde Performans”,Yavuz Taşkıran, Bağırgan Yayımevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Hentbol spor salonu, hentbol sahası, hentbol kalesi, hentbol topu. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 80 | ||