|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin futsalın tanımını, futsal oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futsal oyun kurallarını, futsal oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futsal oyun kurallarını ve bu kuralları oyun içi kullanmayı bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futsal ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Futbolda öğrendiği teorik ve pratik bilgileri farklı alanlarda uygulayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Erdemlilik / Fair-play ilkelerinin farkındadır ve oyun ortamında uygulayabilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Futsal ile ilgili malzeme ve araç-gereçleri bilir, bakımını yapabilir |
PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Futsal spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Futsal müsabaka kuralları ve saha ölçüleri | Anlatma yöntemi |
2 | Topsuz yapılan teknikler, Futsal vuruş teknikleri ve uygulama çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
3 | Top kontrolü ve pas teknikleri uygulama çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
4 | Top kontrolü ve pas teknikleri uygulama çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
5 | Aldatma teknikleri ve uygulama çalışması | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
6 | Aldatma teknikleri ve uygulama çalışması | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
7 | Dripling (top sürme) teknikleri ve uygulama çalışmaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Savunma Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
10 | Savunma Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
11 | Hücum Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
12 | Hücum Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
13 | Pas, Top Sürme ve Şut teknik uygulamaları | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
14 | Duran top organizasyonları: Savunma | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
15 | Duran top organizasyonları: Hücum | Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/0002012/TFF-Dokuman/MHK/Futsal-Oyun-Kurallari-TR.pdf | |
2 | Futsal, yücel Ocak. Selçuk Buğdaycı, berday basın yayıncılık, Ankara 2011 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Futsal Topu, Antrenman Ayracı, Kapak, Huni vs antrenman malzemesi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 30 |
9.Proje | 16 | 2 | 30 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 16 | 32 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 76 |