|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Basketbolun tarihçesini, oyun kurallarını, basketbol temel tekniklerini, hücum ve savunma sistemlerini öğrenip, uygulamasını, basketbol tekniklerini öğretebilmeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basketbol oyun kurallarını oyun ortamında kullanmayı gösterir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Basketbol saha ve malzeme (top, pota, skorboardv.b.) bilgisini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Basketbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı çözümler. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Basketbol temel tekniklerini doğru öğretmeyi ve hataları düzeltmeyi belirler |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Basketbolun tarihçesinin, oyun kurallarının, temel tekniklerinin bireysel olarak öğrenilmesi ve uygulaması, bu tekniklerin oyun kuralları içinde oyun ortamında 2 şerli, 3 erli ve 4 erli takımlar şeklinde uygulanması, oyun ortamında takım hücum ve savunma sistemlerini kullanarak uygulaması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, genel bilgiler, basketbolun tarihçesi ve oyun kuralları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
2 | Top sürme çeşitleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
3 | Top tutma | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
4 | Top el koordinasyonu geliştirici çalışmalar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
5 | Top sürme ve pas | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
6 | Ayak hareketleri; stoplar ve pivot hareketleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
7 | Şut ve çeşitleri | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ribaund | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
10 | Topsuz hareketler Katlar, yön değiştirme | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
11 | Toplu aldatmalar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
12 | Perde ve devrilme (1X1 oyun) | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
13 | Basketbola hazırlayıcı oyunlar (2X2, 3X3, 4X4 oyun) | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
14 | Takım Savunması | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
15 | Takım Hücumu | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
basketbol topu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 80 |