|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Masa tenisi branşına ilişkin oyun kurallarını ve müsabaka yönetmeliğini bilmek, temel teknik ve taktikleri belli bir seviyede uygulayabilmek ve müsabakalar düzenleyebilmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Masa Tenisinde temel vuruşları yapabilme ve uygulayabilme. |
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamalarını kullanabilme. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanabilme. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirebilme ve uygulayabilme. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Masa tenisi oyun kuralları, özel ısınmalar, özel eğitsel oyunlar, raket tutuşu, temel duruşlar, kayma adımları, topla oynama hareketleri, temel teknik vuruşları ( hücum ve savunma ), müsabaka yönetmeliği ve maç yapma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Masa tenisinin tarihçesi, malzeme bilgisi, raket tutuşları, topa yatkınlık çalışmaları. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 2 | Masa tenisi oyun kuralları, forehand düz servis ve fh. düz vuruşların öğrenilmesi. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 3 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. düz servis ve düz vuruşların pekiştirilmesi ve karşılıklı oynama. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 4 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. düz servis ve düz vuruşların pekiştirilmesi ve karşılıklı oynama. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 5 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. alttan kesik ( backspin ) servis ve bu servisin karşılama teknikleri. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 6 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. alttan kesik ( backspin ) servis ve bu servisin karşılama teknikleri. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 7 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. de düz vuruş ve alttan kesik vuruşlarla karşılıklı oynayabilme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Karşıdan gelen alttan kesik topları fh. ve bh. ile açarak oyuna girmeyi öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 10 | Müsabaka yönetmeliğini öğrenme, yandan falsolu ( side ) servis öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 11 | Müsabaka yönetmeliği öğrenme, yan falsolu servis ve bu servislerin karşılanmasını öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 12 | Tek maçlarının kural bilgisi, maç cetvellerinin incelenmesi, dizilişlerin öğrenilmesi , fh. ve bh.blok öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 13 | Fikstür yapımını, yüksek top (loop) atmayı öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 14 | Fikstür yapımını, çift maçlarının kural bilgisini öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 15 | Fikstür yapımını öğrenme,sınıf içersinde öğrenciler arasında maç düzenleme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güven Erdil, Gross,U., Masa Tenisi, Teknik, Taktik, Kondüsyon, 1987. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Raket, pinpon topu ve nizami ölçülerde masa ve filesi. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 84 | ||