|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Masa tenisi branşına ilişkin oyun kurallarını ve müsabaka yönetmeliğini bilmek, temel teknik ve taktikleri belli bir seviyede uygulayabilmek ve müsabakalar düzenleyebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Masa Tenisinde temel vuruşları yapabilme ve uygulayabilme. |
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamalarını kullanabilme. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanabilme. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Masa Tenisi oyunu için taktik geliştirebilme ve uygulayabilme. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Masa tenisi oyun kuralları, özel ısınmalar, özel eğitsel oyunlar, raket tutuşu, temel duruşlar, kayma adımları, topla oynama hareketleri, temel teknik vuruşları ( hücum ve savunma ), müsabaka yönetmeliği ve maç yapma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Masa tenisinin tarihçesi, malzeme bilgisi, raket tutuşları, topa yatkınlık çalışmaları. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
2 | Masa tenisi oyun kuralları, forehand düz servis ve fh. düz vuruşların öğrenilmesi. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
3 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. düz servis ve düz vuruşların pekiştirilmesi ve karşılıklı oynama. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
4 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. düz servis ve düz vuruşların pekiştirilmesi ve karşılıklı oynama. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
5 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. alttan kesik ( backspin ) servis ve bu servisin karşılama teknikleri. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
6 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. alttan kesik ( backspin ) servis ve bu servisin karşılama teknikleri. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
7 | Masa tenisi oyun kuralları, fh. ve bh. de düz vuruş ve alttan kesik vuruşlarla karşılıklı oynayabilme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşıdan gelen alttan kesik topları fh. ve bh. ile açarak oyuna girmeyi öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
10 | Müsabaka yönetmeliğini öğrenme, yandan falsolu ( side ) servis öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
11 | Müsabaka yönetmeliği öğrenme, yan falsolu servis ve bu servislerin karşılanmasını öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
12 | Tek maçlarının kural bilgisi, maç cetvellerinin incelenmesi, dizilişlerin öğrenilmesi , fh. ve bh.blok öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
13 | Fikstür yapımını, yüksek top (loop) atmayı öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
14 | Fikstür yapımını, çift maçlarının kural bilgisini öğrenme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
15 | Fikstür yapımını öğrenme,sınıf içersinde öğrenciler arasında maç düzenleme. | Anlatım, Soru-Yanıt, İkili Çalışma, Gözlem. Uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güven Erdil, Gross,U., Masa Tenisi, Teknik, Taktik, Kondüsyon, 1987. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Raket, pinpon topu ve nizami ölçülerde masa ve filesi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 84 |