Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB501 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB501 Adı: AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Açık ve Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramlar, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemler, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımlar ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilme ve sunabilme hakkında bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve felsefesini açıklar.. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Açık ve uzaktan eğitimin tarihçesini bilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri açıklayabilir. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Açık ve uzaktan eğitimde eğitimde kullanılan teknolojileri bilir. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Açık ve uzaktan eğitimde farklı öğrenme durumları için öğretim stratejileri belirler. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme yapar. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-7 Açık ve uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamaları bilir ve kullanır. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Açık ve uzaktan öğrenme (AUÖ) ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, AUÖ'de öğreten ve öğrenen rolleri, AUÖ'de kullanılan teknolojiler, AUÖ'de öğretim tasarımı, AUÖ'de internet tabanlı teknolojiler, AUÖ'de ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Açık ve uzaktan öğrenme ile ilgili temel kavramlar. Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihçesi
2 Açık ve uzaktan öğrenme modelleri. Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler
3 Açık ve uzaktan öğretimde öğreten ve öğrenen rolleri
4 Açık ve uzaktan öğretim yönetimi
5 Açık ve uzaktan öğrenme için öğretim tasarımı.
6 Açık ve uzaktan öğrenmede internet tabanlı uygulamalar.
7 Karma öğrenme ortamları ve internet üzerinden herkese açık kurslar.
8 Ara Sınav
9 Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme
10 Açık ve uzaktan öğrenmede sorunlar ve çözüm önerileri
11 Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme
12 Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tekinarslan, E., & Gürer, M. D. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 7 35
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121