|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Açık ve Uzaktan Eğitime ilişkin temel kavramlar, Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi, Türkiye'de ve Dünyada bu konuda yapılan çalışmalar, uzaktan eğitim teknolojilerin hazırlanmasında kullanılan teknik ve yöntemler, uzaktan eğitimde kullanılan eğitim yazılımları ve tasarımında yer alan bileşenler, İnternet ile Uzaktan eğitimde ders yazılımı hazırlanmasında kullanılan yazılımlar ve uzaktan eğitim yazılımlarını kullanarak ders materyali hazırlayabilme ve sunabilme hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramlarını ve felsefesini açıklar.. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Açık ve uzaktan eğitimin tarihçesini bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri açıklayabilir. |
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Açık ve uzaktan eğitimde eğitimde kullanılan teknolojileri bilir. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Açık ve uzaktan eğitimde farklı öğrenme durumları için öğretim stratejileri belirler. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Açık ve uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme yapar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Açık ve uzaktan eğitimde internet tabanlı uygulamaları bilir ve kullanır. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Açık ve uzaktan öğrenme (AUÖ) ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi, AUÖ'de öğreten ve öğrenen rolleri, AUÖ'de kullanılan teknolojiler, AUÖ'de öğretim tasarımı, AUÖ'de internet tabanlı teknolojiler, AUÖ'de ölçme ve değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Açık ve uzaktan öğrenme ile ilgili temel kavramlar. Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihçesi | |
2 | Açık ve uzaktan öğrenme modelleri. Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler | |
3 | Açık ve uzaktan öğretimde öğreten ve öğrenen rolleri | |
4 | Açık ve uzaktan öğretim yönetimi | |
5 | Açık ve uzaktan öğrenme için öğretim tasarımı. | |
6 | Açık ve uzaktan öğrenmede internet tabanlı uygulamalar. | |
7 | Karma öğrenme ortamları ve internet üzerinden herkese açık kurslar. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme | |
10 | Açık ve uzaktan öğrenmede sorunlar ve çözüm önerileri | |
11 | Açık ve uzaktan öğrenmede materyal ve içerik geliştirme | |
12 | Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme | |
13 | Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları | |
15 | Proje sunumları | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tekinarslan, E., & Gürer, M. D. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |