Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB502 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB502 Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
2 Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
3 Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
4 Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
5 Toplumsal ilişkilerin gelişimi (aile ve okul) Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
6 Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
7 Cinsel kimlik gelişimi Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
8 Ara Sınav
9 Duygusal gelişim Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
10 Sosyal gelişim Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
11 Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar / seminer Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
12 Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
13 Uyum sorunları ve davranış bozuklukları Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
14 Çocukluk döneminde beslenme bozuklukları ve uyku bozuklukları Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
15 Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Steiner, H. & Yalom I, (2014). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi. İstanbul: Prestij Yayınları.
2 Bee, H. & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Psikoloji.
3 Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
4 Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
5 Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Tahta, Yardımcı kitap, Powerpoint, sunu, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 24 24
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 24 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 28 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 106