|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders boyunca öğrenciler çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, tarihçesini, araştırma yöntemlerini tanımlamayı, gelişim dönemleri özelinde gelişim alanlarının özelliklerini, aile ve okul sistemleri içinde çocuk gelişimini, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektedirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuk psikolojisi temel kavramlarını tanımlar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocuk psikolojisi araştırma yöntemlerini açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gelişim dönemlerinin gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Aile ve okul sistemlerinde çocuk gelişimini açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Özel gereksinimli çocukları diğerlerinden ayırt eder. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
2 | Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
3 | Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
4 | Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
5 | Toplumsal ilişkilerin gelişimi (aile ve okul) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
6 | Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
7 | Cinsel kimlik gelişimi | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygusal gelişim | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
10 | Sosyal gelişim | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
11 | Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar / seminer | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
12 | Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
13 | Uyum sorunları ve davranış bozuklukları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
14 | Çocukluk döneminde beslenme bozuklukları ve uyku bozuklukları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
15 | Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap, Sunu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Steiner, H. & Yalom I, (2014). Okul Öncesi Çocuklarının Terapisi. İstanbul: Prestij Yayınları. | |
2 | Bee, H. & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Psikoloji. | |
3 | Santrock, J. (2012). Yaşam Boyu Gelişim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |
4 | Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
5 | Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tahta, Yardımcı kitap, Powerpoint, sunu, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 24 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 24 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |