|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | DEHB nu tanımlar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | DEHB in belirtilerini sıralar |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | DEHB in çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar. |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Okul ve aile işbirliği için rehberlik yapar |
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanımı ve özellikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun temel belirtileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve risk faktörleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Gelişim dönemine göre dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı nasıl konmaktadır? | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eş tanılar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akademik performans üzerine etkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve aile ilişkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akran ilişkileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri-1 | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri-2 | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Yavaş Bilişsel Tempo | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Dikkat Eksiikliği Hiperaktivite Bozukluğunu gözden geçirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 24 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 24 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 28 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 106 | ||