Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB503 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB503 Adı: DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders boyunca öğrenciler DEHB in tanımını, türlerini, temel belirtilerini, nedenlerini, çocuğun gelişim alanları üzerindeki etkilerini, DEHB olan çocuklara nasıl yaklaşılacağını, eğitimlerini ve okul-aile işbirliğini nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmektedirler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 DEHB nu tanımlar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 DEHB in belirtilerini sıralar PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 DEHB olan çocukların özelliklerini sıralar PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 DEHB in çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini açıklar PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 DEHB in nedenlerini ve risk faktörlerini açıklar PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 DEHB li çocukların uyum süreçleri ve eğitimi konusunda uygulamalar yapar. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Okul ve aile işbirliği için rehberlik yapar PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanımı ve özellikler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun temel belirtileri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve risk faktörleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Gelişim dönemine göre dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı nasıl konmaktadır? Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve eş tanılar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akademik performans üzerine etkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve aile ilişkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve akran ilişkileri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri-1 Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun psikososyal tedavileri-2 Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Yavaş Bilişsel Tempo Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Dikkat Eksiikliği Hiperaktivite Bozukluğunu gözden geçirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 24 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 24 24
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 28 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 106