Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB505 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB505 Adı: EĞİTİM TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Eğitim tarihi dersinin amacı, en eski tarihlerden günümüze kadar insanlığın ürettiği, benimsediği, geliştirdiği eğitim ve öğretimle ilgili düşünceleri, kurumları, uygulamaları ortaya koymaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenci Eskiçağ'dan Yakınçağ'a dünyada eğitim tarihinin gelişimini açıklayabilir. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Öğrenciler eğitim tarihindeki önemli şahsiyetlerin fikirlerini anlayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Öğrenci Osmanlı eğitim tarihinin evrelerini ve gelişimini açıklayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Öğrenciler eğitimdeki yeni yönelimleri açıklayabilir. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders Eski Çağ’da Eğitim, Antik Yunanda Eğitim, Orta Çağ’da Avrupa’da Eğitim, Ortaçağ'da İslam ve Türk Devletlerinde Eğitim, Osmanlı Eğitim Kurumları, Modern Eğitim Sisteminin Gelişimi, Çağdaş Eğitim Akımları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eski çağlarda eğitim Tartışma, soru cevap
2 Eski çağlarda eğitim Tartışma, soru cevap
3 Antik Yunanda eğitim Tartışma, soru cevap
4 Antik Yunanda eğitim Tartışma, soru cevap
5 Ortaçağda Avrupa'da Eğitim Tartışma, soru cevap
6 Ortaçağda Türk ve İslam Devletlerinde Eğitim Tartışma, soru cevap
7 Ortaçağda Türk ve İslam Devletlerinde Eğitim Tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Eğitimde iz bırakanalar Tartışma, soru cevap, sunum
10 Eğitimde iz bırakanalar Tartışma, soru cevap, sunum
11 Eğitimde iz bırakanalar Tartışma, soru cevap, sunum
12 Eğitimde iz bırakanalar Tartışma, soru cevap, sunum
13 Eğitimde iz bırakanalar Tartışma, soru cevap, sunum
14 Osmanlı Eğitim Sistemi Tartışma, soru cevap, sunum
15 Türk Eğitim Sistemi Tartışma, soru cevap, sunum
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aytaç, K. (1992). Avrupa Eğitim Tarihi-Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonlarına Kadar. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yayınları, (58).
2 Akyüz, Y. (1982). Türk Eğitim Tarihi. ANKARA: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 7-9-10-11 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 4 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 124