|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örtük program, program dışı etkinlikler İle resmi program arasındaki ilişkiyi açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitim ortamlarındaki örtük program unsurlarını analiz eder |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örtük programın duygusal ve bilişsel alan kazanımlarını açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Örtük programın resmi program açısından önemini fark eder |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Değerler eğitiminde program dışı etkinliklerin yerini ve önemini açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Törenler, ritüeller vb. program dışı etkinlikleri örtük program bağlamında değerlendirir |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Örtük program yaklaşımlarını açıklar |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Okulların fiziki ortam, sosyal ortam ve öğrenme ortamına ilişkin düzenlemelerini örtük program yaklaşımlarına göre analiz eder. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Okullarda yürütülen ders dışı etkinlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | zamanı doğru ve etkili kullanma | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | liderlik ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin kazandırılması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Temel alanlar çerçevesinde yürütülen sosyal etkinlikleri planlama | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Okul içi izcilik ve gençlik kampları ile sportif yarışmalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Beceri öğrenimi, gelişimi ve örtük program arasındaki ilişki | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Fiziksel aktivitenin program dışı etkinliklerle desteklenmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Program dışı etkinliklerde beden eğitimi öğretmeninin rolleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Program dışı etkinliklerde beden eğitimi öğretmeninin rolleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 14 | 3 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 17 | 17 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 17 | 17 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |