|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramların bilgisine sahip olur. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklayabilir. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Hedef yazmada ilkeler ve yöntemleri bilir ve uygularlar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar. Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri. Program geliştirmede yeni yönelimler. Program tasarısı modelleri. İçerik düzenleme yaklaşımları. Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler. Program değerlendirme modelleri. Program tasarısı hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimde Temel Kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Eğitim programı tasarımları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Program geliştirme modelleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | İhtiyaç analizi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Hedefler ve sınıflandırılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Hedef-davranışların yazılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İçerik ve düzenlenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Sınama durumlarının düzenlenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Programın uygulanması ve değerlendirilmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Program tasarılarının incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Program Geliştirmede Yeni Yönelimler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Türkiye'de Yeni Programların İncelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |