Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB508 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB508 Adı: EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, program geliştirme ile ilgili kuramsal çerçeveyi, program geliştirme yaklaşımları ve modelleri, süreçleri, öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramların bilgisine sahip olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Program geliştirmenin diğer bilimlerle olan ilişkisini kavrar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklayabilir. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Hedef yazmada ilkeler ve yöntemleri bilir ve uygularlar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar. Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temelleri. Program geliştirmede yeni yönelimler. Program tasarısı modelleri. İçerik düzenleme yaklaşımları. Hedef yazmada ilkeler ve yöntemler. Program değerlendirme modelleri. Program tasarısı hazırlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimde Temel Kavramlar Anlatım, soru cevap, tartışma
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
3 Eğitim programı tasarımları Anlatım, soru cevap, tartışma
4 Program geliştirme modelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
5 İhtiyaç analizi Anlatım, soru cevap, tartışma
6 Hedefler ve sınıflandırılması Anlatım, soru cevap, tartışma
7 Hedef-davranışların yazılması Anlatım, soru cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 İçerik ve düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
10 Öğrenme-Öğretme süreçlerinin düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
11 Sınama durumlarının düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
12 Programın uygulanması ve değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
13 Program tasarılarının incelenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
14 Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Anlatım, soru cevap, tartışma
15 Türkiye'de Yeni Programların İncelenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirel, Özcan. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 40
8.Dönem Ödevi 16 1 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 112