Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişim özelliklerini bilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçlarını bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi sağlar. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Çocuğu tedaviye veya ameliyata hazırlanma sürecini psikolojik açıdan destekler. |
PÇ-7 Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlar ve uygular. |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları; Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; Hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; Hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Hastanede yatan çocukların eğitimine giriş |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 |
Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 |
Hastanede yatan çocukların psikolojik ihtiyaçları, ruhsal durumları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 |
Çocuğun hastalık teşhis süreci |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 |
Çocuğu hastaneye yatmaya, tedaviye hazırlama |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 |
Çocuğu ameliyata hazırlama |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 |
Ameliyat sonrası ihtiyaçlar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 |
Ölümcül hastalığı olan çocuklar |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 |
Hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 |
Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 |
Hastane okulları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 |
Hastane okulları |
Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Okyayuz, Ü. H. (1999). Sağlık psikolojisi. Basım, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları |
2 |
Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul. |
3 |
Gökçen, C., & Çelik, Y. İ. (2011). Bir Eğitim Hastanesi'nde Yatan Hastalar İçin İstenen Çocuk Ve Ergen Psikiyatri Konsültasyonlarının Değerlendirilmesi. Sakarya Tıp Dergisi, 1(4), 140- 144. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|