Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB512 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB512 Adı: KAPSAYICI EĞİTİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, kapsayıcı eğitimin temelleri, dezavantajlı grupların nitelikli eğitime erişimi, bu yöndeki değerlendirme, yaklaşım ve uygulamalar hakkında farkındalık sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kapsayıcı eğitime ilişkin temel kavramları bilir PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kapsayıcı eğitimin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kapsayıcı eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temellerini kavrar PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları hakkında farkındalık sahibi olur PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Dezavantajlı gruplar ve eğitim ihtiyaçlarına dair farkındalık kazanır PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Kapsayıcı eğitimin hedef, içerik ve uygulama alanlarını kavrar PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Kapsayıcı değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlar PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Kapsayıcı okul ve sınıf ortamının gerekliliklerini bilir PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği, kapsayıcı eğitim, tanımı, içeriği ve önemi, kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları, ulusal ve uluslararası mevzuat, kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri, kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler, kapsayıcı okul ve sınıf, kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama, kapsayıcı eğitim uygulamaları, öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi, ders tasarlama uygulamaları konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kapsayıcı eğitimin temel kavramları ve gelişim süreci Anlatım, soru cevap, tartışma
2 Kapsayıcı eğitimin felsefi temelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
3 Kapsayıcı eğitimin sosyolojik temelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
4 Kapsayıcı eğitimin psikolojik temelleri Anlatım, soru cevap, tartışma
5 Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları Anlatım, soru cevap, tartışma
6 Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar Anlatım, soru cevap, tartışma
7 Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları-I Anlatım, soru cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları-II Anlatım, soru cevap, tartışma
10 Kapsayıcı değerlendirme Anlatım, soru cevap, tartışma
11 Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamaları Anlatım, soru cevap, tartışma
12 Mülteci çocukların eğitimi Anlatım, soru cevap, tartışma
13 Kapsayıcı eğitim programlarına uygun sınıf uygulamaları-I Anlatım, soru cevap, tartışma
14 Kapsayıcı eğitim programlarına uygun sınıf uygulamaları-II Anlatım, soru cevap, tartışma
15 Eğitimde bir nitelik arayışı olarak kapsayıcı eğitim Anlatım, soru cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120