|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin, kapsayıcı eğitimin temelleri, dezavantajlı grupların nitelikli eğitime erişimi, bu yöndeki değerlendirme, yaklaşım ve uygulamalar hakkında farkındalık sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kapsayıcı eğitime ilişkin temel kavramları bilir |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kapsayıcı eğitimin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kapsayıcı eğitimin felsefi, sosyolojik ve psikolojik temellerini kavrar |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları hakkında farkındalık sahibi olur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Dezavantajlı gruplar ve eğitim ihtiyaçlarına dair farkındalık kazanır |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Kapsayıcı eğitimin hedef, içerik ve uygulama alanlarını kavrar |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Kapsayıcı değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Öğrencilerin özelliklerine uygun şekilde öğretimi planlar |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Kapsayıcı okul ve sınıf ortamının gerekliliklerini bilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, kapsayıcılık ve kapsayıcılığın içeriği, kapsayıcı eğitim, tanımı, içeriği ve önemi, kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları, ulusal ve uluslararası mevzuat, kapsayıcı eğitimde yaklaşım ve standartlar, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri, kapsayıcı öğretim programı ve materyalleri, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler, kapsayıcı okul ve sınıf, kapsayıcı eğitim için eylem planı hazırlama, kapsayıcı eğitim uygulamaları, öğrencileri farklılaştıran özellikler, etkili iletişim, kullanılan dil, psiko-sosyal destek, öğretimi farklılaştırma ve örnekler, yöntemler ve teknikler, öğretimi planlama, ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi, ders tasarlama uygulamaları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kapsayıcı eğitimin temel kavramları ve gelişim süreci | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Kapsayıcı eğitimin felsefi temelleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Kapsayıcı eğitimin sosyolojik temelleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Kapsayıcı eğitimin psikolojik temelleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Kapsayıcı eğitimin hukuki dayanakları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları-I | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kapsayıcı eğitimin hedefleri, içeriği ve uygulamaya yansımaları-II | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Kapsayıcı değerlendirme | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Kapsayıcı eğitim yaklaşım ve uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Mülteci çocukların eğitimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Kapsayıcı eğitim programlarına uygun sınıf uygulamaları-I | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Kapsayıcı eğitim programlarına uygun sınıf uygulamaları-II | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Eğitimde bir nitelik arayışı olarak kapsayıcı eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |