Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB513 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB513 Adı: KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı karakter ve kişilik ilişkisinin öğretilmesini sağlamak, bireyin karakter gelişimi ve eğitimi. Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramlarını açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.;,Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul,Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; ,Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları,Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü,Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; ,Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri,Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim,İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi,Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler ,Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları,Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları,Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen,Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen; konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramları Tartışma Yöntemi
2 Karakter eğitiminde başlıca yaklaşım ve uygulamalar- Değerler Eğitiminin Gerekçeleri Tartışma Yöntemi
3 Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Önerileri- Tartışma Yöntemi
4 Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi Tartışma Yöntemi
5 İlköğretim ve Ortaöğretimde Değerler Tartışma Yöntemi
6 Örtük Program ve Değerler Tartışma Yöntemi
7 Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yaklaşımları Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Karakter ve Değerler Eğitiminde Kullanılan Yaklaşımlar Tartışma Yöntemi
10 Eğitim Felsefesi Açısından Değerler Eğitimi Tartışma Yöntemi
11 Batı Temelli Değerler Eğitimi Programları Tartışma Yöntemi
12 Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları Tartışma Yöntemi
13 Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları Tartışma Yöntemi
14 Değerler Eğitiminde Temel Sorunlar Tartışma Yöntemi
15 Dönemin Genel Değerlendirmesi Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kaymakcan, R. (2007). Değerler ve Eğitimi. Dem Yayınları
2 Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım
3 Yüksek Öğretimde ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi, Ayşen Bakioğlu- Nur Sılay, Nobel Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 6 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 108