|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı karakter ve kişilik ilişkisinin öğretilmesini sağlamak, bireyin karakter gelişimi ve eğitimi. Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul. Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması. Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü. Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları. Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç kavramlarını açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.;,Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul,Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; ,Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları,Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü,Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; ,Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri,Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim,İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi,Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler ,Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları,Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları,Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen,Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen; konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etik, ahlak, değer erdem ve karakter kavramları | Tartışma Yöntemi |
2 | Karakter eğitiminde başlıca yaklaşım ve uygulamalar- Değerler Eğitiminin Gerekçeleri | Tartışma Yöntemi |
3 | Değer Eğitimi Yaklaşımları ve Önerileri- | Tartışma Yöntemi |
4 | Erken Çocuklukta Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
5 | İlköğretim ve Ortaöğretimde Değerler | Tartışma Yöntemi |
6 | Örtük Program ve Değerler | Tartışma Yöntemi |
7 | Öğretmenlerin Değerler Eğitimine Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karakter ve Değerler Eğitiminde Kullanılan Yaklaşımlar | Tartışma Yöntemi |
10 | Eğitim Felsefesi Açısından Değerler Eğitimi | Tartışma Yöntemi |
11 | Batı Temelli Değerler Eğitimi Programları | Tartışma Yöntemi |
12 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
13 | Değerler Eğitimine Türk ve İslam Dünyası Yaklaşımları | Tartışma Yöntemi |
14 | Değerler Eğitiminde Temel Sorunlar | Tartışma Yöntemi |
15 | Dönemin Genel Değerlendirmesi | Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaymakcan, R. (2007). Değerler ve Eğitimi. Dem Yayınları | |
2 | Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım | |
3 | Yüksek Öğretimde ve Öğretmen Yetiştirmede Karakter Eğitimi, Ayşen Bakioğlu- Nur Sılay, Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 6 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |