|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlara yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Karşılaştırmalı eğitimin, tanımını, kapsamını ve tarihçesini; yöntem ve araştırmalarını açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders karşılaştırmalı eğitimin tanım, kapsam ve amacı ile diğer bilim dalları ile ilişkisini, gelişim evrelerini, sorunlarını, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmalarını ve farklı eğitim sistemlerinden örnekleri içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karşılaştırmalı Eğitim Bilimine Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Karşılaştırmalı Eğitimin tanımı, önemi, tarihi ve gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Türk Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Çin Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Japonya Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Estonya Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Güney Kore Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Finlandiya Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | İngiltere Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Almanya Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Fransa Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Norveç Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Amerika Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Yeni Zelanda Eğitim Sistemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Balcı, A. (2015). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Türkoğlu, A. (2020). Karşılaştırmalı Eğitim: Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 4-14 | 1 | 40 |
5.Rapor | 8-16 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 11 | 22 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |