|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini, örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları nitelikli seviyeye taşımalarını ve mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etkili öğretim için gerekli değişkenleri fark edebilir. |
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Etkili bir ders planı hazırlayabilir |
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Mikro öğretim uygulaması sırasında etkililiği sağlayacak değişkenleri düzenleyebilir |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecine aktif olarak katılabilir |
PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur. PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde edindiği bilgileri sonraki uygulamalarına yansıtabilir |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde eleştiriye açık davranabilir |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları, mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları, mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi ve konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Ders planı hazırlama | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap |
4 | Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap |
5 | 5 Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap |
6 | Konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama | Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Sınıfta 3E/5E vb. bir Öğretim modeline uygun örnek bir ders planı yapılması | Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
10 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
11 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
12 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
13 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
14 | Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme | Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şahan,H., Küçükoğlu, A. (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 4 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 4 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |