Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB515 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB515 Adı: MİKRO ÖĞRETİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin öğretmen davranışları ile ilgili bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini, örnek uygulamalar yoluyla sahip olunan beceri, tutum ve davranışları nitelikli seviyeye taşımalarını ve mikro öğretim uygulamalarını eleştirel gözle değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Etkili öğretim için gerekli değişkenleri fark edebilir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Etkili bir ders planı hazırlayabilir PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Mikro öğretim uygulaması sırasında etkililiği sağlayacak değişkenleri düzenleyebilir PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecine aktif olarak katılabilir PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde edindiği bilgileri sonraki uygulamalarına yansıtabilir PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Mikro öğretim uygulamalarının değerlendirme sürecinde eleştiriye açık davranabilir PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders; etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları, mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları, mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi ve konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Ders planı hazırlama Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Soru Cevap
4 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap
5 5 Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap
6 Konu/ üniteye uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
7 Sınıfta 3E/5E vb. bir Öğretim modeline uygun örnek bir ders planı yapılması Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
10 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
11 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
12 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
13 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
14 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme Beceri Geliştirme Çalışması, Rapor Hazırlama, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Sunumu
15 Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Şahan,H., Küçükoğlu, A. (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 4 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 4 40
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 10 40
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 2 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 2 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 124