|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, müze ve müzecilik, sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemi, kültür aktarımındaki müzeciliğin işlevi konuları üzerine genel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müze ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Müzeciliğin temel işlevini açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Müze eğitimin önemini yorumlayabilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyo-kültürel anlamda müzeciliğin yeri ve önemini kavrar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Müzenin okul dışı öğrenmedeki önemini tartışabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Müzeciliğin kültür aktarımındaki değer algısını yorumlayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Müzecilikte sanal ortamın gelişimini ve gündelik hayata yansımasını tartışabilir. |
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar. PÇ-6 Sportif organizasyonların evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müze ve müzeciliğin gelişimini ve bu gelişimin eğitim hayatına katkısı, müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müze eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kültürel miras, somut miras ve somut olmayan kültürel miras, doğal miras Koleksiyonlarına göre müzeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Koleksiyonlarına göre müzeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Müze eğitiminin önemi ve hedefleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Müze eğitimin aşamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Müzede öğrenme, bağlamsal öğrenme ve bireysel özellikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Müzenin sosyo-kültürel ve fiziksel özellikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müze ve yapılandırmacı yaklaşım, müzenin işlevi, okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Müze gelişiminin özellikleri, müze eğitiminin özellikleri, müzede eğitim programları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Müze eğitiminde yöntem ve teknikler, müzede teknoloji kullanımının önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Müze içi teknoloji sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Müze dışı teknoloji sistemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sanal ortamda müze örnekleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Müzede ölçme ve değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Buyurgan, S. (2019). Müzede Eğitim Öğrenme Ortamı Olarak Müzeler. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
2 | Karadenizi C. (2018). Müze Kültür Toplum. Ankara: İmge Kitapevi Yayınları. | |
3 | Öztürk, F. (2019). Etkinliklerle Müze Eğitimi Kitabı. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 4 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |