|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Okul dışı öğrenme ortamlarında fen eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak, öğretmen adaylarının alanlarına uygun farklı okul dışı öğrenme ortamlarına uygun etkinlik örneklerini geliştirmek, ve değerlendirme tekniklerini öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul dışı ortamları tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul dışı öğrenme ortamları için farklı öğretim, yöntem ve teknikleri karşılaştırır. |
PÇ-10 Sportif olayları üç boyutlu / çok yönlü düşünerek analiz eder. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının eğitimdeki yerini tartışır. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Dersin kazanımlarını ile okul dışı öğrenme ortamlarını bütünleştirerek öğretim programı, etkinlik, materyal ve ölçme aracı tasarlar. |
PÇ-15 Beden eğitimi derslerinde öğrettiği bilgileri ölçüp değerlendirebileceği çeşitli türden ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Farklı okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini karşılaştırır. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikleri- genel ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 1; ,okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem, teknikleri (proje tabanlı öğrenme, istasyon tekniği vb.) ve öğretim materyalleri 2; ,okul dışı öğrenme ortamları -müzeler, bilim merkezleri, hayvanat bahçeleri, botanik bahçeleri, ,okul dışı öğrenme ortamları- planetaryumlar, sanayi kuruluşları, millî parklar, bilim şenlikleri, bilim kampları, doğal ortamlar ,okul dışı öğrenme alan ve ortamlarının geliştirilmesi,okul dışı öğrenme alan gezisi 1,okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması,okul dışı öğrenme etkinlikleri uygulama 1,okul dışı öğrenme etkinliği uygulaması 2,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 1,okul dışı öğrenme etkinliklerini değerlendirme 2,okul dışı öğrenme alan gezisi 2; konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Okul dışı eğitim ve öğrenme kavramları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Okul Dışı Ortamlarda öğretim | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Uygun Öğretim Yöntem Ve Teknikleri (Proje Tabanlı Öğrenme, İstasyon Tekniği Vb.) ve öğretim materyalleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Müzeler • Müze Kavramı ve çeşitleri • Müze Eğitiminde kullanılan öğrenme kuramları • Müze için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Bilim ve Teknoloji Merkezleri (BTM) • Türkiye’deki Önemli Bilim ve Teknoloji Merkezleri • Eğitimde Bilim ve Teknoloji Merkezlerinin kullanımı • BTM gezileri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Hayvanat Bahçeleri • Türkiye’deki Önemli Hayvanat • Eğitimde Hayvanat Bahçelerinin kullanımı • Hayvanat bahçesi için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Botanik Bahçeleri ve Herbaryum • Türkiye’deki Önemli Botanik Bahçeleri • Eğitimde Botanik Bahçelerinin kullanımı • Botanik Bahçeleri için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Bilim şenlikleri ve Bilim kampı • Eğitimde Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarının kullanımı • Bilim şenlikleri ve Bilim kamplarında örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Planetaryumlar • Planetaryum kavramı • Planetaryumların amacı ve önemi • Türkiye’deki Önemli Planetaryumlar • Eğitimde Planetaryumların kullanımı • Planetaryum gösterileri ve içerikleri • Planetaryumlar için örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Milli Parklar • Dünya’da ve Türkiye’de Milli Park Kavramı • Türkiye’deki Önemli Milli Parklar • Eğitimde Milli Parkların kullanımı • Milli Parklar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Akvaryumlar • Türkiye’deki Akvaryumlar • Eğitimde Akvaryumların kullanımı • Akvaryumlar için Örnek etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Doğa Eğitimleri • TÜBİTAK Doğa Eğitimleri • Doğa Eğitimi Örnekleri Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Değerlendirme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları Eğitimde Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları kullanımı Kamu ve Özel sektör (sanayi) kuruluşları öğrenme etkinliklerinin planlanması ve örnek etkinlikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Humberstone, B. & Stan, I. (2011). Outdoor Learning: Primary Pupils' Experiences And Teachers' Interaction In Outdoor Learning. Education 3-13, 39 (5), 529-540 | |
2 | Kavak, N., Tufan,Y. ve Demirelli, H. (2006). Fen-Teknoloji Okuryazarlığı Ve İnformal Fen Eğitimi: Gazetelerin Potansiyel Rolü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 17-28. | |
3 | Laçin Şimşek, C. (2011). Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Fen Eğitimi. C. Laçin Şimşek (Editör), Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları (1.Baskı), s. 1-23. Ankara: Pegem Akademi. | |
4 | Linderman Matthies, P. & Knecht, S. (2011). Swiss Elementary School Teachers Attitudes Toward Forest Education. The Journal of Environmental Education, 42 (3), 152 167 | |
5 | Türkmen, H. (2010). İnformal (Sınıf-Dışı) Fen Bilgisi Eğitimine Tarihsel Bakış ve Eğitimimize Entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (39), 46-59 | |
6 | Cross, R. (1996). Teaching Primary Science, Longman Ltd. Australia. | |
7 | Bosak,V.S. (1991). Science is . Scholastic. U.S.A. | |
8 | Şen, A.İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Ankara: Pegem Yayınları. | |
9 | Köseoğlu, F.ve Kanlı, U. (2019) Okul duvarlarının ötesine öğrenme yolculuğu. Ankara: Nobel yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 15 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 8 | 1 | 25 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |