Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB518 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB518 Adı: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenme güçlüğünü tanımlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini betimler. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenme güçlüğünün nedenlerini, sıklığını ve yaygınlığını açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanılama ve eğitsel değerlendirme süreçlerini açıklar. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Öğrenme güçlüğü olan bireylerde erken müdahalenin önemini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Öğrenme güçlüğünde ekip çalışması ve işbirliği sürecinin önemini açıklar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, diğer uygulamalardan ayırt eder. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-9 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik (okuma, yazma ve matematik) becerilerini destekleme sürecini açıklar. PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-10 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik olmayan becerilerini destekleme sürecini açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenme güçlüğünün tanımlanması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Öğrenme güçlüğünün sınıflandırılması ve özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Öğrenme güçlüğünün nedenleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in tanımlanması ve yararlarının açıklanması) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in özellikleri ve içeriği) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP hazırlama süreci) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Performans değerlendirme ve uzun-kısa dönemli amaçlar) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Öğretimin bireyselleştirilmesi) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in değerlendirilmesi) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Uygulamalı Davranış Analizi (Uygulamalı davranış analizinin tanımlanması ve özellikleri) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışı ölçme ve kaydetme yolları) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Uygulamalı Davranış Analizi (Uygun olan davranışların artırılması ve uygun olmayan davranışların azaltılması) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışın kazandırılması amacıyla kullanılan öğretim yöntemleri) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Diken, İ.H. (2013. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, Ankara
2 Doğru, S.S.Y. (2012). Öğrenme güçlükleri, Eğiten Kitap, Ankara
3 Sarı, H. (2012). Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri, nobel Yayınları, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121