|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrenme güçlükleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenme güçlüğünü tanımlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini betimler. |
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenme güçlüklerini sınıflandırır. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenme güçlüğünün nedenlerini, sıklığını ve yaygınlığını açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanılama ve eğitsel değerlendirme süreçlerini açıklar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerde erken müdahalenin önemini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Öğrenme güçlüğünde ekip çalışması ve işbirliği sürecinin önemini açıklar. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin eğitimlerinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamaları, diğer uygulamalardan ayırt eder. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik (okuma, yazma ve matematik) becerilerini destekleme sürecini açıklar. |
PÇ-23 Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. PÇ-24 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-10 | Öğrenme güçlüğü olan bireylerin akademik olmayan becerilerini destekleme sürecini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Öğrenme güçlüğünün tanımlanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Öğrenme güçlüğünün sınıflandırılması ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Öğrenme güçlüğünün nedenleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in tanımlanması ve yararlarının açıklanması) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in özellikleri ve içeriği) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP hazırlama süreci) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Performans değerlendirme ve uzun-kısa dönemli amaçlar) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (Öğretimin bireyselleştirilmesi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP’in değerlendirilmesi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Uygulamalı Davranış Analizi (Uygulamalı davranış analizinin tanımlanması ve özellikleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışı ölçme ve kaydetme yolları) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Uygulamalı Davranış Analizi (Uygun olan davranışların artırılması ve uygun olmayan davranışların azaltılması) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Uygulamalı Davranış Analizi (Hedef davranışın kazandırılması amacıyla kullanılan öğretim yöntemleri) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Diken, İ.H. (2013. Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, Ankara | |
2 | Doğru, S.S.Y. (2012). Öğrenme güçlükleri, Eğiten Kitap, Ankara | |
3 | Sarı, H. (2012). Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri, nobel Yayınları, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |