Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB519 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB519 Adı: ÖĞRETİMİ BIREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar. PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır.
PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır.
PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi, beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
2 Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
3 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
4 Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
5 Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
6 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
7 Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
8 Ara Sınav
9 Fiziksel Uyarlamalar İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
10 Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
11 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
12 Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
13 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
14 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
15 Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
2 Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 3 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 3 15
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 110