|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-5 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-6 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi, beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 2 | Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 3 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 4 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 5 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 6 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 7 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fiziksel Uyarlamalar | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 10 | Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 11 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 12 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 13 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 14 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 15 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları | |
| 2 | Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İlgili Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 110 | ||