|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğretmen adaylarına özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarının tanımını ve tarihini, özel eğitim ortamlarını ve yerleştirme seçeneklerini açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kaynaştırma uygulamalarının yasal dayanaklarını açıklar. |
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kaynaştırma uygulamalarında sık karşılaşılan özel gereksinimli öğrencilerin genel özelliklerini söyler. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları açıklar. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Kaynaştırma uygulamalarında yer verilen fiziksel uyarlamaları öğretimsel uyarlamaları açıklar. |
PÇ-8 Beden eğitimi dersi uygulamaları için spor dallarına özgü teknikleri kullanır. PÇ-9 Beden eğitimi dersi uygulamaları için gerekli araçları kullanır. PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi, beceri ve uygulama düzeyinde sunulmasını içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulamaları tanımı ve tarihçesi, özel eğitim ortamları ve yerleştirme seçenekleri. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
2 | Kaynaştırma uygulamaları yasal dayanakları. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
3 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
4 | Kaynaştırma öğrencilerinin genel özellikleri | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
5 | Başarılı kaynaştırma uygulaması için gerekli unsurlar. | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
6 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
7 | Kaynaştırma uygulamalarında Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması (BEP) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fiziksel Uyarlamalar | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
10 | Öğretimsel uyarlamalar (Amaç Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
11 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
12 | Öğretimsel uyarlamalar (Sunum Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
13 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
14 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
15 | Öğretimsel uyarlamalar (Değerlendirme Uyarlamaları) | İlgili Bilimsel Kitaplar, Ders Kitapları ve Makaleler |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları | |
2 | Avcıoğlu, H. (2015). A’dan Z’ye BEP bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İlgili Ders Kitapları ve Bilimsel Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 3 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |