Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB520 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB520 Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sürdürülebilirlik kavramının tarihsel gelişimini, sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını (Birleşmiş Milletler SK Amaçları çerçevesinde yoksulluk ve açlık; sağlıklı ve kaliteli yaşam; nitelikli eğitim; toplumsal cinsiyet eşitliği, vb.), sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle öğrencilere kavramaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sürdürülebilir kalkınma kavramının önemini açıklayabilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Eğitimin ekonomik yönünü açıklayabilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Göç, yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını açıklayabilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurabilir. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 İstihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-8 Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-9 Doğayla uyum içerisinde sürdürülebilir toplumun önemini anlayabilir. PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-10 Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders sürdürülebilir kalkınma kavramının Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesindeki boyutlarını içermektedir. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde oluşturulmuş temalara yönelik izleme, okuma, inceleme ve yansıtma ödevlerini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve Ders Hakkında Konuşma. Sürdürülebilirlik kavramına dair farkındalık ölçeğinin uygulanması. Ders içeriği ile ilgili fikir alışverişi. Bilimsel bir makale nasıl okunmalıdır. Küresel Hedefler Çocuk Sürdürülebilir Kalkınma Ve Eğitim Üzerine Bir İnceleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
2 1. İzleme: *Slumdog Millionaire, *The End of Poverty, *Living on One Dollar 2. Okuma: * Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri *Eğitim ve Yoksulluk, *Yoksulluğa Son Neden Önemli?, *Açlığa Son Neden Önemli? 3. İnceleme: *Dünya Açlık Haritası, *Yoksullukla Mücadele 4. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
3 1. İzleme: *Requem for a Dream, 2. Okuma: *Yaşam Kalitesi Göstergeleri, *Sağlıklı Bireyler Neden Önemli?, 3. Yansıtma: Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
4 1. İzleme: *The Blind Side 2. Okuma: *Eğitim Kalitesine Etki Eden Faktörler ve Kaliteli Eğitimin Üretime Katkısı 3. Yansıtma: Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
5 1. İzleme: *The Battle of Sexes, *Gönül Yarası, *Period. End of Sentence. 2. Okuma: *Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Açısından Bir Çizgi Film Çözümlemesi: PEPEE, İstanbul Sözleşmesi, *Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Neden Önemi?, *Toplumsal cinsiyet eşitliği nedir, Türkiye'de neden tartışma yaratıyor? 3. İnceleme: Anıt Sayaç 4. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
6 1. İzleme: *A River’s Last Chance, *Wall-E, *25 Litre Belgeseli *Cowspiracy 2. Okuma: *Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi, *Temiz Su ve Sıhhi Koşullar Neden Önemlidir?, *Erişilebilir ve Temiz Enerji Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
7 1. İzleme: Gisaengchung 2. Okuma: *Eğitim ve Kalkınma İlişkisinin İncelenmesi, *İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
8 Ara Sınav
9 1. İzleme: *Devrim Arabaları 2. Okuma: *Sanayileşme ve Eğitim, *Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
10 1. İzleme: *Hidden Figures 2. Okuma: *Eğitim ve Sosyal Eşitlik, *Eşitsizliklerin Azaltılması Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
11 1. İzleme: *Singapore: Biophilic City, *The Human Scale, *Avatar 2. Okuma: *Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler, *Sürdürülebilir Şehirler Neden Önemli? 3. İnceleme: *Göç ve Eğitim 4. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
12 1. İzleme: *Blood Diamond 2. Okuma: *Eğitim üretim içindir, *Sorumlu Üretim ve Tüketim Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
13 1. İzleme: 2040, Gezegenimizin Kritik Eşikleri Belgeseli 2. Okuma: *Küreselleşme ve Çevre Sorunları Bağlamında Göç: İklim Mültecileri, *İklim Eylemi Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
14 1. İzleme: *Waterworld 2. Okuma: *Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir?, *Sudaki Yaşam Neden Önemli?, *Karasal Yaşam Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
15 1. İzleme: 12 Angry Men 2. Okuma: *Kapsayıcı Eğitimin Durumu ve Öneriler, *Barış ve Adalet Neden Önemli? 3. Yansıtma Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Daron Acemoğlu and James A. ROBINSON, The Fall of Nations. Doğan Publishing.
2 Eğilmez, M. (2014). Easy Economy with Examples. Remzi Publishing.
3 Unal, I. (1996). Education and Training Economics.
4 Editors: Nurettin Özgen and Mustafa Kahyaoğlu, Sustainable Development. Pegem Akademi Publishing.
5 Editors, Gülsün Atanur Baskan and Necati Cemaloğlu, Higher Education and Development in Thinking on Higher Education, Tuğba Konaklı. Pegem Akademi Publishing.
6 Tahir Yılmaz and Ruhi Sarpkaya, Educational Economics, Anı Publishing.
7 Editor Veysel Sönmez, Economic Foundations of Education in Introduction to Educational Science, Kasım Karakütük, Anı Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 3 14 42
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120