|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sürdürülebilirlik kavramının tarihsel gelişimini, sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını (Birleşmiş Milletler SK Amaçları çerçevesinde yoksulluk ve açlık; sağlıklı ve kaliteli yaşam; nitelikli eğitim; toplumsal cinsiyet eşitliği, vb.), sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle öğrencilere kavramaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sürdürülebilir kalkınma kavramının önemini açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Eğitimin ekonomik yönünü açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Göç, yoksulluk ve eşitsizlik kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İnsanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | İstihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Doğayla uyum içerisinde sürdürülebilir toplumun önemini anlayabilir. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sürdürülebilir kalkınma kavramının Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesindeki boyutlarını içermektedir. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde oluşturulmuş temalara yönelik izleme, okuma, inceleme ve yansıtma ödevlerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Ders Hakkında Konuşma. Sürdürülebilirlik kavramına dair farkındalık ölçeğinin uygulanması. Ders içeriği ile ilgili fikir alışverişi. Bilimsel bir makale nasıl okunmalıdır. Küresel Hedefler Çocuk Sürdürülebilir Kalkınma Ve Eğitim Üzerine Bir İnceleme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
2 | 1. İzleme: *Slumdog Millionaire, *The End of Poverty, *Living on One Dollar 2. Okuma: * Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri *Eğitim ve Yoksulluk, *Yoksulluğa Son Neden Önemli?, *Açlığa Son Neden Önemli? 3. İnceleme: *Dünya Açlık Haritası, *Yoksullukla Mücadele 4. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
3 | 1. İzleme: *Requem for a Dream, 2. Okuma: *Yaşam Kalitesi Göstergeleri, *Sağlıklı Bireyler Neden Önemli?, 3. Yansıtma: | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
4 | 1. İzleme: *The Blind Side 2. Okuma: *Eğitim Kalitesine Etki Eden Faktörler ve Kaliteli Eğitimin Üretime Katkısı 3. Yansıtma: | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
5 | 1. İzleme: *The Battle of Sexes, *Gönül Yarası, *Period. End of Sentence. 2. Okuma: *Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Açısından Bir Çizgi Film Çözümlemesi: PEPEE, İstanbul Sözleşmesi, *Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Neden Önemi?, *Toplumsal cinsiyet eşitliği nedir, Türkiye'de neden tartışma yaratıyor? 3. İnceleme: Anıt Sayaç 4. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
6 | 1. İzleme: *A River’s Last Chance, *Wall-E, *25 Litre Belgeseli *Cowspiracy 2. Okuma: *Sürdürülebilir Çevre Eğitimi Açısından İlköğretim Programlarının Değerlendirilmesi, *Temiz Su ve Sıhhi Koşullar Neden Önemlidir?, *Erişilebilir ve Temiz Enerji Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
7 | 1. İzleme: Gisaengchung 2. Okuma: *Eğitim ve Kalkınma İlişkisinin İncelenmesi, *İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. İzleme: *Devrim Arabaları 2. Okuma: *Sanayileşme ve Eğitim, *Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
10 | 1. İzleme: *Hidden Figures 2. Okuma: *Eğitim ve Sosyal Eşitlik, *Eşitsizliklerin Azaltılması Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
11 | 1. İzleme: *Singapore: Biophilic City, *The Human Scale, *Avatar 2. Okuma: *Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler, *Sürdürülebilir Şehirler Neden Önemli? 3. İnceleme: *Göç ve Eğitim 4. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
12 | 1. İzleme: *Blood Diamond 2. Okuma: *Eğitim üretim içindir, *Sorumlu Üretim ve Tüketim Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
13 | 1. İzleme: 2040, Gezegenimizin Kritik Eşikleri Belgeseli 2. Okuma: *Küreselleşme ve Çevre Sorunları Bağlamında Göç: İklim Mültecileri, *İklim Eylemi Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
14 | 1. İzleme: *Waterworld 2. Okuma: *Çevre Eğitimi ve Çevre Bilinci Nedir?, *Sudaki Yaşam Neden Önemli?, *Karasal Yaşam Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
15 | 1. İzleme: 12 Angry Men 2. Okuma: *Kapsayıcı Eğitimin Durumu ve Öneriler, *Barış ve Adalet Neden Önemli? 3. Yansıtma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, Okuma, İzleme, İnceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Daron Acemoğlu and James A. ROBINSON, The Fall of Nations. Doğan Publishing. | |
2 | Eğilmez, M. (2014). Easy Economy with Examples. Remzi Publishing. | |
3 | Unal, I. (1996). Education and Training Economics. | |
4 | Editors: Nurettin Özgen and Mustafa Kahyaoğlu, Sustainable Development. Pegem Akademi Publishing. | |
5 | Editors, Gülsün Atanur Baskan and Necati Cemaloğlu, Higher Education and Development in Thinking on Higher Education, Tuğba Konaklı. Pegem Akademi Publishing. | |
6 | Tahir Yılmaz and Ruhi Sarpkaya, Educational Economics, Anı Publishing. | |
7 | Editor Veysel Sönmez, Economic Foundations of Education in Introduction to Educational Science, Kasım Karakütük, Anı Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |