Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB524 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB524 Adı: OKUL ÖNCESI VE İLKÖĞRETİMDE HAREKET EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuğun hareket gelişimini, oyun ile ilişkisini ve eğitim ortamlarını düzenleme becerilerini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler PÇ-11 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini kavrar.
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtımı, içerik, amaç ve değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Çocukta motor gelişim ve özellikleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Motor gelişim teorileri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Motor gelişimin değerlendirilmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Hareket becerilerinin ve fiziksel özelliklerin gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Oyun ve hareket arasındaki ilişki Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Hareket gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Hareket eğitimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması ve düzenlenmesi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygulama örnekleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygulama örnekleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Spor ve hareket eğitimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Beslenme ve hareket eğitimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Hareket gelişimi, etkinlikleri ve değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 12 1 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 125