Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / MB525 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Kodu: MB525 Adı: HERKES İÇIN SPOR EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZKAN BEYAZ (ozkanbeyaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
herkes için sporun yararlarını, yaygınlaşmasını, Türkiye’de ve dünyadaki herkes için spor anlayışı ve yapılaşmasını sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Herkes için sporu ile ilgili genel tanımları kavrar. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Herkes için sporun anlam ve felsefesini kavrar. PÇ-16 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğini yapmaya istekli olur.
PÇ-17 Beden eğitimi öğretmenliği mesleğinin toplumdaki diğer meslekler arasındaki yerini ve önemini takdir eder.
PÇ-18 Beden eğitimi ve sporun önemini etrafındaki herkesle paylaşmaya açık olur.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Herkes için sporun gelişimini açıklar. PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Herkes için sporun bilimsel alanlar ile olan ilişkilerini kavrar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir.
PÇ-5 Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlar / kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Herkes için sporun uygulamaları ile ilgili çalışmalar ve yorumlar yapar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
PÇ-4 Spor ile ilgili ortaya çıkan problemlerin tespiti ve çözümü aşamasında, mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Herkes için sporu alanında yapılan çalışmaları değerlendirir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olur
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Herkes için sporun anlam ve felsefesini, herkes için spor aktivitelerinde güncel sorunları ve geleceğini, spor aktivitelerinin tanıtımının ve uygulanmasının öğretilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Herkes için spor anlayışı (HİS) nedir? Herkes için spor anlayışı neden, nasıl doğdu? Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Çocuk ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Yaşlılarda Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Kadın ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Hipertansiyon ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Koah ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Diyabet ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Obezite ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Osteoporoz ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Kardiovaskuler Hastalıklar ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Engellilerde Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Stres ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Endokrin Sistem ve Spor Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel tekrar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Zorba, Erdal: Herkes İçin Spor Ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayını:149, Ankara, 1999 Uğur, Erol, Özer Baysaling: Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım. İstanbul
2 Öztürk, Füsun: Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 20 1 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 20 1 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 126