|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Oyun ve Spor Eğitimi ile ilgili temel kavramları ve becerileri uygulayabilme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyun ve eğitsel oyun kavramlarını bilir |
PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Oyun ve spor eğtitimi ile oyun eğitimi arasındaki ilişki kurar. |
PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. PÇ-19 Beden eğitimi ile ilgili kavramları açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Oyunun çocukta geliştirdiği fiziksel ve ruhsal özellikleri kavrar. |
PÇ-2 Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yorumlar. PÇ-3 Spor ile ilgili problemlere disiplinler arası bir yaklaşımla çözüm getirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Öğrencilerin gelişim özelliklerine göre oyun ve materyal seçer. |
PÇ-12 Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olur ve çağın getirdiği yenilikleri takip eder. PÇ-13 Beden eğitimi öğretimine yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanır. PÇ-14 Beden eğitimi derslerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme araçlarını bilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Oyun eğitimi aracılığı ile fiziksel gelişim sağlanacağını bilir. |
PÇ-20 İnsan anatomisi, kinesiyolojisi ve sağlık alanındaki temel bilgilerini antrenörlük alan bilgisi ile ilişkilendirir. PÇ-21 Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapar. PÇ-22 Temel spor hareketlerin fizyolojik analizlerini teorikte ve pratikte yapabilme kapasitesine sahip olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
lköğretim Beden Eğitimi dersi (1-5. Sınıflar) öğretim programıyla ilgili kuramsal yapı (programın yapısı, temel beceriler, programın temel unsurları, sınıflara göre kazanımlar, öğretim yöntemleri, sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme), ilköğretim birinci kademe Beden Eğitimi Dersi kazanımlarına ilişkin uygulamalar (ders planı, çalışma planları, ölçme araçları hazırlama ve uygulama), eğitsel ve müzikli oyunlar, modern halk dansları ile ilgili örnekler, oyunun tanımı ve genel özellikleri, oyun öğretimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oyun ve spor eğitimi ders içeriği (1-5 sınıflar) | Soru-Cevap, Anlatım, |
2 | Oyun ve spor eğitiminin çocukta karşıladığı gereksinimler | Soru-Cevap, Anlatım, |
3 | Oyun ve spor eğitimi yönünden bireyin gelişim ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
4 | Oyun ve spor eğitimi öğretim yöntemleri ve ders planları, değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
5 | Oyunun kavramı, doğuşu ve gelişimi, tanımı | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
6 | Oyunların sınıflandırılması ve oyunun çocuk gelişimine etkileri | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
7 | Eğitsel oyun yapısı ve özellikleri | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oyunların sınıflandırılması | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
10 | Oyunların motorik özellikler üzerine etkisi, beden eğitimi ve sporda oyun | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
11 | Oyunun planlanması ve oyun öğretimi, değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Benzetim, Soru-Cevap, |
12 | Oyun uygulaması | Uygulama, Gösterip yaptırma |
13 | Oyun uygulaması | Uygulama, Gösterip yaptırma |
14 | Oyun uygulaması | Uygulama, Gösterip yaptırma |
15 | Oyun uygulaması | Uygulama, Gösterip yaptırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 50 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 9 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 10 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |