|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-32 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlarlar. PÇ-33 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. 1.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2."Mutluluk da bulaşır" , "Mutluluğun paylaşmaya ihtiyacı var" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 2. Metinlerin özetini anlatmak | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
2 | 1. " Dünyadaki en mutlu işlerden kaçını yaşadınız?" başlığı altında ilgili metni incelemek. 2. Metnin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
3 | 1. 2. Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. "Evde okuyan çocuk" ve "Tarafların görüşleri "başlıkları altında ilgili metinleri incelemek. 2. Metinleri özetini anlatmak ve kendi görüşünü savunmak. 3. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
4 | 1. "Amerika'da daha çok çocuk ev okuluna gidiyor" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
5 | 1. 3. Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2."Canlı İnsan kütüphanesi" , "İlginç kitap ödünç alma kuralları" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. 4. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
6 | 1. " Canlı insan kütüphanesi kurmak, 'insan' toplamak" başlığı altında ilgili metni incelemek. 2. Metnin özetini anlatmak 3. Konuyla ilgili kendi görüşlerini anlatmak, tartışmak. 4. İlgili alıştırmalar 5. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
7 | 1. 4. Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. Konu tekrarı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. " İnternette araştırma yapmak", "Neden internet oyununa bu kadar bağımlı oluruz?" başlıkları altında ilgili metni incelemek. 2. Metnin özetini anlatmak 3. Konuyla ilgili kendi görüşlerini anlatmak, tartışmak. 4. İlgili alıştırmalar 5. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
10 | 1. " İnternette bağımlı " konusuyla ilgili metni incelemek. 2. Metnin özetini anlatmak 3. Konuyla ilgili kendi görüşlerini anlatmak, tartışmak. 4. İlgili alıştırmalar 5. Performans ödevi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Gurup Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Soru Cevap |
11 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 发展汉语高级口语 I | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |