|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA GÖKENÇ GÜLEZ (gokencsema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Turizm Çincesi" dersi, lisans düzeyinde Çince öğrenen öğrencilere, turizm sektöründe kullanılan temel Çince terimler, ifadeler ve iletişim becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Çinli turistlerle etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak ve Türkiye’nin doğal ve kültürel mirasını doğru bir şekilde aktarabilmelerine yardımcı olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-15 Turizm Çincesi öğrenerek, turizm sektöründe ihtiyaç halinde olan Çince Rehber olabilirler. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. PÇ-15 Turizm Çincesi öğrenerek, turizm sektöründe ihtiyaç halinde olan Çince Rehber olabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
"Turizm Çincesi" dersi, lisans düzeyinde Çince öğrenen öğrencilere turizm sektöründe kullanılan temel terimler, ifadeler ve iletişim becerilerini kazandırmayı hedefler. Ders kapsamında, otel rezervasyonu, restoran hizmetleri, ulaşım ve acil durum ifadeleri gibi pratik konular işlenirken, Türkiye’nin tarihi ve turistik mekânlarının tanıtımına yönelik özel terimler ve rehberlik ifadeleri de öğretilir. Öğrenciler, Çinli turistlerle günlük diyaloglar kurma, soruları yanıtlama ve kültürel mirası aktarma becerilerini geliştirirken, Çin kültürüne özgü iletişim kuralları ve turist beklentileri hakkında da bilgi sahibi olurlar. Ayrıca, dijital araçlar ve online kaynakların kullanımıyla turizm sektöründe etkili iletişim stratejileri öğretilir. Bu ders, öğrencilerin turizm sektöründe Çince dil becerilerini profesyonel düzeyde kullanmalarını sağlayarak, mezuniyet sonrası iş olanaklarını artırmayı amaçlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 预订房间 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
2 | 入住酒店 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
3 | 更换房间 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
4 | 房间设施 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
5 | 退房 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
6 | 预订餐桌 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
7 | 点菜 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
8 | Ara Sınav | |
9 | 在咖啡厅 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
10 | 在酒吧 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
11 | 客房清理 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
12 | 处理投诉 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
13 | 在飞机场 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
14 | 丢行李 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
15 | 乘出租车 | Anlatma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Rol Yapma Soru Cevap Grup Çalışması Gezi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 酒店汉语 | |
2 | 旅游汉语---《旅游汉语》节目组编 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, materyal |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |