|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin ileri düzeyde Çince sözlü anlatım becerilerini pekiştirmek, belli sosyal olay hakkındaki görüşlerini ileri düzeydeki sözcükler, cümle kalıpları ve deyimleri kullanarak sözlü olarak aktarabilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okuduğu metinleri özetleyip sözel olarak aktarabilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bir konuda ileri seviyede kullanabilecek kelimeleri, cümle şekillerini, deyim ve ata sözlerini kullanarak görüşünü beyan edebilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Belli bir konuda kendi görüşlerini örneklerle savunabilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bir konudaki düşüncelerini Çince akıcı biçimde anlatabilir. |
PÇ- |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Topluluk karşısında belli konuda Çince sunum yapabilir, |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yalan söylemek, evlilik, iş bağımlılığı, İlk izlenim, bayanlara pozitif ayrımcılık, günlük yaşamdaki ayrımcılıklar konularında ilgili kelimeler, cümle yapıları, deyimler, metin özetleri, konuyla ilgili görüş beyanları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. 1.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “说谎是人生的一部分"başlığı altında ilgili metni incelemek. 3. Metnin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
2 | 1. "说谎是生存的重要本领" ve "说谎癖" metinlerini incelemek. 2. Metinlerin özetini anlatmak 3. "诚实的警察" metnini okuyup anlamak, ilgili deyimleri öğrenmek 4. İlgili alıştırmaları yapmak 5. Bireysel çalışma ödevi verildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
3 | 1. Bir önceki hafta verilmiş olan ödevlerin teslimi (sözlü anlatım). 2. 2.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 3.Bir öğrencinin Sunum ödevi teslim edildi. 4. “结婚证应该设有效期" ve "结婚证设有效期可能带来的趣事" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 5. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
4 | 1. "结婚证设有效期是画蛇添足" metnini incelemek ve Metin özetini anlatmak 2. "婚姻期限制" metnin okunması ve anlatımı. 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi teslim edildi. 5. "你认为结婚证应该设有有效期吗?" başlıklı gurup halinde münazara ödevi verildi. 6. 3. Ünite "你会成为工作狂吗?" başlığı altında yer alan cümle şekillerinin anlatımı. 7. 3. Ünite "你会成为工作狂吗?" başlığı altında yer alan cümle şekillerini kullanarak cümle yazma ödevi verildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
5 | 1. "你认为结婚证应该设有有效期吗?" başlıklı gurup halinde münazara yapıldı. 2. 3. Ünite "你会成为工作狂吗?" başlığı altında yer alan cümle şekillerini kullanarak cümle yazma ödevi kontrol edildi. 3. 3. Ünitede "产生工作狂的原因" adlı metini okuma ve inceleme. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
6 | 1. 3.Ünitede “经理人都是工作狂吗?” metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. Sunum ödevi teslim edildi. 4. “你认为你工作后会成为工作狂吗?为什么?” başlığı altında konuşma hazırlama ödevi verildi. 5. “工作狂是幸福的” metni okundu, ,incelendi, ilgili alıştırmalar yapıldı. 6. Ara sınava yönelik önemli konulara tekrar dikkat çekildi, sınavın formatı ve sorumlu olunacak konular bildirildi. 7. Sunum ödevi teslim edildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
7 | Bayram tatilinden dolayı ders yapılmadı. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Vize sınavı ile ilgili dikkat edilmesi gereken konular ele alındı. 2. 4.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 3. Sunum ödevi teslim edildi. 4. “什么是第一印象" metnini incelemek. 5. İlgili metni özetleme ödev olarak verildi. 6. Performans ödevi teslim edildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
10 | 1."影响第一印象的主要因素" (s.46) ve "日久见人心" (s.47) metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi 2. S.49-51 arası alıştırmalar yapıldı. 3. S.51-52'de yer alan 六、用给出的词语复述课文 ve 七、举例证明或反驳下面的说法,尽量使用给出的词语 konuşma ödevi olarak verildi. 4.Sunum ödevi teslim edildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
11 | 1. 1. Mayıs resmi tatil ders yapılmadı. 2. 2 Mayıs. Bir önceki hafta verilmiş ödevler teslim edildi ve anlatıldı. 3. S.56-57'de yer alan 5.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelendi ve örnek cümle alıştırmaları yapıldı. 4. Sunum ödevi teslim edildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
12 | 1. 5. Ünite 该不该设女性车厢 başlığı altındaki 课文一、课文二、课文三 (s.57-62) metinler okundu, anlatıldı. 2. İlgili metinlerin özetleri yapıldı. 3. İlgili alıştırmalar (s.62-65) ödev olarak verildi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
13 | 1. 6.Ünitedeki İlgili cümle kalplarını incelemek ve örnek cümle kurmak. 2. “熟视无睹的歧视" ve "别对歧视太敏感" başlığı altında ilgili metinleri incelemek. 3. Metinlerin özetini anlatmak. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
14 | 1. "歧视不一定是坏事" metnini incelemek. 2. Metin özetini anlatmak 3. İlgili alıştırmalar 4. Sunum ödevi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
15 | Sınav öncesi konu tekrarı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Gurup Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 发展汉语高级口语 II | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
görsel ve işitsel materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 3-14 | 0,5 | 24 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 36 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 12 | 48 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |