|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ileri düzeyde okumaya, okuma tekniklerini pekiştirmeye, okuma metinleri içindeki kültürel öğeleri tespit edip kavramaya, çeşitli konulardaki okuma metinlerini detaylarıyla anlamaya yönelik bilgi ve becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İleri düzey okuma teknikleri, deyimler, güncel konular, istatiksel bilgi içeren metinler, konuşma metinleri, teklif ve öneri metinleri, tanıtım metinleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. “休闲与游戏” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. ““没什么 和 “有什么”” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
2 | 1.“散步的益处” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “吃面的学问” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
3 | 1.“拒绝的吸引力” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “罗京的较真” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
4 | 1.“面试的误区” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “大学生眼中的中国电影” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
5 | 1.“宗月大师” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “说 “门”” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
6 | 1.“'熊' 是怎样从 '能' 变来的” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2.“减轻压力有良方” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
7 | HSK 5 okuma alıştırmaları | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1.“从丈夫,先生到老公” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “'小丁' 的快乐观” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
10 | 1. “钱钟书与读书笔记” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “老高的'私家车'” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
11 | 1.“金庸热---奇异的阅读现象” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “三十年阅读变迁” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
12 | 1.“中国的古桥” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “爱,让记忆复活” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
13 | 1.“搞笑的学生社团” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “书法名城绍兴” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
14 | 1.“成语的特点” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. 2. “扇子的历史” başlıklı metnin okuması, incelemesi ve ilgili alıştırmaların yapılması. | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
15 | HSK 5 okuma alıştırmaları | Okuma öncesi hazırlık, Süre sınırlayarak bireysel okuma, anlatma, Gurup çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 汉语水平考试五级真题 | |
2 | 发展汉语高级阅读(一) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, internet kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |