| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Din ve bilim kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
İnsanlığın tarihsel süreç içerisinde din ve bilime katkısını açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
İnsanın, Allah, hayat, evren ve diğer insanlarla ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Din ve bilimin birbirini tamamlayan iki temel ihtiyaç olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders, din ve bilim kavramlarına, insanlığın din ve bilim adına yaptıklarına ve din-bilim sınırlılığında Allah, insan, hayat ve evren ilişkilerine yönelik konuları kapsamaktadır. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Din ve yakın anlamlı kavramlar (din yerine ikame edilen bütün inanç şekilleri ve ideolojiler) |
Anlatım, Soru Cevap |
| 2 |
Bilim ve yakın anlamlı kavramlar (muhtelif bilim tanımları, muhtelif teoriler) |
Anlatım, Soru Cevap |
| 3 |
Din ve bilimin genel özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
| 4 |
Din ve bilimin kaynakları |
Anlatım, Soru Cevap |
| 5 |
Din ve bilimin amaçları |
Anlatım, Soru Cevap |
| 6 |
Din karşıtı bilim anlayışları ve bilim karşıtı din anlayışlarının yanlışlıklarının ortaya konması |
Anlatım, Soru Cevap |
| 7 |
Din ve bilim taraftarlarının kendi özgün anlayışları çerçevesinde birbirleriyle yaptığı çıkar mücadeleleri |
Anlatım, Soru Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Din-Allah-Peygamber-insan-ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
| 10 |
Bilim-Allah-Peygamber-insan-ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
| 11 |
Din-hayat ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
| 12 |
Bilim-hayat ilişkisi |
Anlatım, Soru Cevap |
| 13 |
Din ve bilime çağdaş yaklaşımlar |
Anlatım, Soru Cevap |
| 14 |
Din ve bilimin araçsallığı (Politik/çıkar amaçlı kullanımları) |
Anlatım, Soru Cevap |
| 15 |
Din ve bilime ilişkin öğrendiklerimizin genel değerlendirmesi |
Anlatım, Soru Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Severcan, Ş. (2020). Din-siyaset ilişkileri asr-ı saadet dönemi. Fecr Yayınevi. (Ana kaynak) |
| 2 |
Adıvar, A.A. (1969). Tarih boyunca ilim ve din. Remzi Kitabevi. (Ana kaynak) |
| 3 |
İbn Haldun, Mukaddime, Dâru’l-Kitâbi’l-Benânî ve Mektebetü’l-Medrese, Beyrut, tarihsiz. (Öğrencinin ulaşabileceği Türkçe tercümeden I. cildin ilk 80 sahifesi) (Yardımcı kaynak) |
| 4 |
Özsoy, Ö. (2017). Sünetullah. Fecr Yayınevi. (Yardımcı kaynak) |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders kitapları, akıllı tahta, etkinlik ve uygulama kağıtları, ders notları |