|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ VE EDEBİYATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUĞBA BAYRAKDARLAR (tbayrakdarlar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk Dünyası sözlü edebiyatı türlerini tanıma, kavrama ve çözümleme yöntemlerini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk Dünyası sözlü edebiyatının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk Dünyası sözlü edebiyat türleri hakkında genel bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk Dünyası sözlü edebiyat türlerini çözümleyebilir |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-9 Türkçenin çağdaş lehçe ve edebiyatlarına hâkim olduğu için Türk Dünyası ile ilgili her türlü sosyal projelerde görev alabilir. PÇ-10 Dilbilim ve edebiyat terimlerinin dünya ve Türk literatüründeki anlamlarını tanımlar. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türk Dünyası sözlü edebiyatlarını karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. |
PÇ-2 Genel olarak edebiyat kavramını ve Türk edebiyatının tüm sahalarındaki tür, şekil özelliklerini açıklar. PÇ-7 Türk Dünyasında edindiği bilgi ve kazanımlar çerçevesinde çeşitli saha çalışmaları yapabilir. PÇ-8 Türk topluluklarının sahip olduğu ortak kültürel özellikleri nitelendirir ve her topluluğun ortak kültür mirasına katkılarını ifade eder. PÇ-9 Türkçenin çağdaş lehçe ve edebiyatlarına hâkim olduğu için Türk Dünyası ile ilgili her türlü sosyal projelerde görev alabilir. PÇ-11 Türk Dünyası ile ilgili her türlü sanatsal, sosyal, kültürel etkinliği başarıyla başlatabilir, yürütebilir ve sonlandırabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk Dünyası sözlü geleneğine ilişkin terminoloji; yapılmış çalışmalar, sözlü edebiyatın kaynakları; Türk Dünyası halk edebiyatı türleri ve örnekleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Konu, kapsam, kaynaklar | Konu anlatımı |
| 2 | Türk Dünyası Atasözleri (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, tartışma |
| 3 | Türk Dünyası Atasözleri (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 4 | Türk Dünyası Atasözleri İnceleme Yöntemleri | Okuma-çözümleme, tartışma |
| 5 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargışlar (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 6 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargışlar (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 7 | Türk Dünyasında Alkış ve Kargış İnceleme Yöntemleri | Okuma-çözümleme, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk Dünyası Fıkraları (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 10 | Türk Dünyası Fıkraları (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 11 | Türk Dünyası Fıkra İnceleme Yöntemleri | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 12 | Türk Dünyası Türküleri (Güney-Batı ve Güney-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 13 | Türk Dünyası Türküleri (Kuzey-Batı ve Kuzey-Doğu Sahası) | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 14 | Türk Dünyası Türkü İnceleme Yöntemleri | Konu anlatımı, okuma-çözümleme, tartışma |
| 15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Tartışma ve değerlendirme |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türk Dünyası Edebiyat Tarihi 1-2-3-, Ankara: AKMB Yay., 2002. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 5 | 35 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||