| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Öğrenme güçlüğü kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Öğrenme güçlüklerini gidermek için bir müdahale planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Bu ders; öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri, öğrenme güçlüğünü tanılama, erken müdahale, öğrenme güçlüğü ile mücadelede kullanılabilecek stratejiler konularını kapsamaktadır. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Özel eğitim ile ilgili kavramlar, özel gereksinimli bireyler, öğrenme güçlüğü, öğrenme güçlüğünün tarihçesi. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 |
Öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğüne eşlik eden sorunlar, öğrenme güçlüğünün türleri, yaygınlığı. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 |
Erken teşhis ve müdahalenin önemi, müdahaleye tepki modeli, ekip ve işbirliği, akademik ve akademik olmayan özellikler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 |
Okuma nedir? Okumanın önemi, okumanın gelişim aşamaları |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 |
Okuma hataları ve örnekleri |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 |
Okuma becerilerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (sesbilgisel farkındalık ve ses harf ilişkisi öğretimi becerilerini destekleyeme yönelik) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 |
Okuma becerilerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (akıcı okuma ve anlama becerilerini destekleyeme yönelik) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Yazma nedir? Yazmanın önemi, yazmanın gelişim aşamaları |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 |
Yazma hatalar ve örnekleri |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 |
Yazma becerislerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (mekanik boyut) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 |
Yazma becerislerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (ifade boyutu) |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 |
Matematik güçlüğü, matematik güçlüğünün belirtileri |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 |
Matematik güçlüğünü gidermek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 |
Matematik güçlüğünü gidermek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Ataman, A. ve Özmen, E.R. (Eds). (2020). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Vize Akademik. (Ana kaynak) |
| 2 |
Sümer Dodur, H. M. ve Seçkin Yılmaz, Ş. (Eds). (2020): Öğrenme güçlüklerinde değerlendirme ve müdahale. Anı. (Yardımcı kaynak) |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Bilgisayar, projeksiyon. |