|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT TEMUR (murattemur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri, öğrenme güçlüğüne müdahale stratejileri konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenme güçlüğü kavramını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özelliklerini sıralayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenme güçlüklerini gidermek için bir müdahale planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Eğitim bilimleri alt alanları ile ilgili; bilgi, beceri ve anlayışını; çalışma alanındaki kuram, model ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterlikleri edinerek geliştirir ve edindiği bilimsel bilgileri, konu alanının öğretiminde etkili bir şekilde uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri, öğrenme güçlüğünü tanılama, erken müdahale, öğrenme güçlüğü ile mücadelede kullanılabilecek stratejiler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özel eğitim ile ilgili kavramlar, özel gereksinimli bireyler, öğrenme güçlüğü, öğrenme güçlüğünün tarihçesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğrenme güçlüğünün nedenleri, öğrenme güçlüğüne eşlik eden sorunlar, öğrenme güçlüğünün türleri, yaygınlığı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Erken teşhis ve müdahalenin önemi, müdahaleye tepki modeli, ekip ve işbirliği, akademik ve akademik olmayan özellikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okuma nedir? Okumanın önemi, okumanın gelişim aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Okuma hataları ve örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Okuma becerilerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (sesbilgisel farkındalık ve ses harf ilişkisi öğretimi becerilerini destekleyeme yönelik) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Okuma becerilerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (akıcı okuma ve anlama becerilerini destekleyeme yönelik) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazma nedir? Yazmanın önemi, yazmanın gelişim aşamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yazma hatalar ve örnekleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yazma becerislerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (mekanik boyut) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yazma becerislerini desteklemek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler (ifade boyutu) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Matematik güçlüğü, matematik güçlüğünün belirtileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Matematik güçlüğünü gidermek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Matematik güçlüğünü gidermek için kullanılabilecek strateji/yöntem/teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ataman, A. ve Özmen, E.R. (Eds). (2020). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Vize Akademik. (Ana kaynak) | |
2 | Sümer Dodur, H. M. ve Seçkin Yılmaz, Ş. (Eds). (2020): Öğrenme güçlüklerinde değerlendirme ve müdahale. Anı. (Yardımcı kaynak) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |