|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
UMUT YUKARUÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, uluslararası göç olgusunun güvenlik boyutunu analiz etmeyi amaçlar. Göç hareketlerinin devletler, toplumlar ve uluslararası sistem üzerindeki etkileri incelenerek, göçün neden olduğu güvenlik riskleri ve tehditleri derinlemesine ele alınır. Öğrencilerin, göç ve güvenlik arasındaki ilişkiyi hem teorik hem de pratik bir perspektiften değerlendirebilmeleri hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası göç ve güvenlik arasındaki ilişkiyi teorik çerçevede analiz edebilme |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Göçün ulusal ve uluslararası güvenlik politikalarına etkilerini değerlendirebilme |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zorunlu göç, mültecilik ve sınır güvenliği gibi konulara eleştirel bir perspektiften yaklaşabilme |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye ve dünya örnekleri üzerinden göç yönetimi stratejilerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilme. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, küresel göç dinamikleri, zorunlu göç ve mülteci krizleri, insan kaçakçılığı ve sınır güvenliği gibi konuları kapsar. Göçün ulusal güvenlik, toplumsal bütünlük ve ekonomi üzerindeki etkileri tartışılırken, Avrupa Birliği’nin göç politikaları, Türkiye’nin göç yönetimi ve sınır güvenliği stratejileri de detaylandırılır. Ayrıca, göç hareketlerinin uluslararası ilişkilerde yarattığı siyasi ve diplomatik sonuçlar değerlendirilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı: Uluslararası Göç ve Güvenlik Kavramları | Anlatma, Tartışma |
2 | Küresel Göç Dinamikleri: Nedenler ve Sonuçlar | Anlatma, Tartışma |
3 | Zorunlu Göç ve Mülteci Krizleri: Siyasi ve Toplumsal Etkiler | Anlatma, Tartışma |
4 | İnsan Kaçakçılığı ve Sınır Güvenliği Sorunları | Anlatma, Tartışma |
5 | Göçün Ulusal Güvenlik Üzerindeki Etkileri | Anlatma, Tartışma |
6 | Göç ve Ekonomik Güvenlik: İstihdam, Büyüme ve Toplumsal Bütünlük | Anlatma, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği ve Göç Politikaları: Kriz Yönetimi ve Entegrasyon Stratejileri | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’nin Göç Yönetimi ve Sınır Güvenliği Politikaları | Anlatma, Tartışma |
10 | Suriye Krizi ve Türkiye: Mülteci Yönetimi ve Bölgesel Güvenlik Boyutları | Anlatma, Tartışma |
11 | Göç ve İnsan Hakları: Hukuki Çerçeve ve Uygulamalar | Anlatma, Tartışma |
12 | Göç ve Uluslararası İşbirliği: BM, IOM ve Bölgesel Aktörler | Anlatma, Tartışma |
13 | Göç ve İklim Güvenliği: Çevresel Değişimlerin Göç Üzerindeki Etkileri | Anlatma, Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme: Göç ve Güvenlik Arasındaki Kesişimler | Anlatma, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme: Göç ve Güvenlik Arasındaki Kesişimler | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Eren Alper Yılmaz, Soğuk Savaş Sonrası Uluslararası Göç Politikaları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yazılı materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 6 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 8 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |