|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Avrupa güvenliğini tehdit eden siyasi sorunları analiz etmek, Avrupa Birliği'nin ve Avrupa devletlerinin güvenlik sorunlarını çözme yöntemlerini göstermek, Avrupa güvenliğinin sağlanmasının önemini ve sağlanamamasının yaratacağı riskleri tespit etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Avrupa'nın güvenlik sorunlarını analiz edebilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Avrupa ülkelerindeki terör faaliyetlerinin neden ve sonuçlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Avrupa Birliği'nin güvenlik politikasını yorumlayabilir |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Avrupa'daki terörizmle mücadele politikalarını değerlendirebilir |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar. PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Avrupa'da aşırı sağ ve yabancı düşmanı siyasi akımlar, Avrupa'daki terör faaliyetleri, Avrupa ordusu kurma girişimleri, Avrupa Birliği'nin ortak dış ve güvenlik politikası | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Avrupa Kalesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa güvenliğini tehdit eden gelişmeler - I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | İkinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa güvenliğini tehdit eden gelişmeler - II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | "Avrupa Ordusu" tartışmaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Göçün Avrupa güvenliğine etkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | NATO ve Avrupa güvenliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Almanya ve Fransa'nın Güvenlik Politikaları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aşırı sağın Avrupa güvenliğine etkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Avrupa'nın terörle mücadelesi: İspanya örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Avrupa'nın terörle mücadelesi: Birleşik Krallık örneği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Avrupa Birliği'nin terörle mücadelesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Avrupa ülkelerinin Orta Doğu politikaları - I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Avrupa ülkelerinin Orta Doğu politikaları - II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Haydar Çakmak, Avrupa Güvenliği, Akçağ yayınları | |
2 | Mesut Hakkı Caşın, Uğur Özgöker, Halil Çolak ,Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikaları Nobel Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, rapor, resmi kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |