|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ FUAT BİROL (afuatbirol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Ortadoğu’daki güvenlik sorunlarını bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeylerde kapsamlı bir şekilde incelemeyi hedefler. Bölgenin tarihi, jeopolitiği ve uluslararası sistemdeki konumunu değerlendirerek güvenlik tehditlerini analiz etmek ve bu bağlamda teorik ve pratik çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ortadoğu’nun güvenlik meselelerini tarihsel bağlamda analiz edebilme. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
DÖÇ-2 | Bölgesel güvenlik tehditlerini (terörizm, sınır çatışmaları, enerji güvenliği vb.) teorik çerçevelerle açıklayabilme. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
DÖÇ-3 | Uluslararası aktörlerin Ortadoğu’daki güvenlik politikalarını değerlendirme yetisi kazanma. |
PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar. PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir. PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders, Ortadoğu’nun tarihsel ve jeopolitik önemi çerçevesinde güvenlik meselelerini ele alır. Terörizm, enerji güvenliği, sınır çatışmaları ve insan güvenliği gibi temel konulara odaklanırken, bölgesel ve küresel aktörlerin stratejileri ile bölgedeki güç dengelerini anlamaya yönelik tartışmalar yürütülür. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş ve Tanışma | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
2 | Ortadoğu’da Güvenlik Sorunu ve Tarihçesi -1 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | Ortadoğu’da Güvenlik Sorunu ve Tarihçesi -2 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | Devletler ve Sınır Çatışmaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | Terörizm ve Radikal Gruplar - 1 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | Terörizm ve Radikal Gruplar - 2 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | Bölgesel Güçler ve Güvenlik Stratejileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası Aktörlerin Güvenlik Politikaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Arap Baharı ve Sonrası Güvenlik Dinamikleri -1 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Arap Baharı ve Sonrası Güvenlik Dinamikleri -2 | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
12 | İsrail-Filistin Sorunu Tarihçesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
13 | İsrail-Filistin Sorunu ve Uluslararası Güvenlik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
14 | Bölgesel Çözümler ve Barış Çabaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tarık Oğuzlu ve Ceyhun Çicekçi, Küresel ve Bölgesel Güçlerin Ortadoğu Politikaları, Nobel Akademik Yayıncılık | |
2 | Anne-Laure Dupont, Catherine Mayeur-Jaouen, Chantal Verdeil, Ortadoğu Tarihi, Doğu-Batı Yayınları | |
3 | Barry Buzan ve Ole Wæver, Regions and Powers: The Structure of International Security, Cambridge University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen Kitaplar ve Akademik Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 12 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |