|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, HÜSEYİN ARAS, MUSTAFA ARSLAN, CEREN GÜRSELER, UMUT YUKARUÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tez çalışmanın bölümlerinin ve sonuçlarının yazılması, yararlanılan tez kaynaklarının doğru atıf verme yöntemleriyle kullanılması ve tez çalışmasında kullanılan yöntemle tezin tamamlanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel kaynakları doğru bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-9 Bilimsel bir çalışmanın süreçlerini doğru bir şekilde takip edebilir PÇ-10 Bilimsel bir çalışmayı raporlayabilir ve sunabilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırma konusuyla ilgili sunum yapabilir |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-9 Bilimsel bir çalışmanın süreçlerini doğru bir şekilde takip edebilir PÇ-10 Bilimsel bir çalışmayı raporlayabilir ve sunabilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Bilimsel çalışmada karşılaştığı sorunları çözebilir |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. PÇ-9 Bilimsel bir çalışmanın süreçlerini doğru bir şekilde takip edebilir PÇ-10 Bilimsel bir çalışmayı raporlayabilir ve sunabilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Tez konusuyla ilgili literatür taraması yapabilir |
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-9 Bilimsel bir çalışmanın süreçlerini doğru bir şekilde takip edebilir PÇ-10 Bilimsel bir çalışmayı raporlayabilir ve sunabilir |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin tez danışmanıyla belirlediği tez konusu ve belirlenen tez yazma yöntemidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
2 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
3 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
4 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
5 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
6 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
7 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
10 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
11 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
12 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
13 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
14 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
15 | Tezle ilgili çalışmalar/ Tez Yazım Süreci | Rapor Hazırlama Kaynak Tarama Görüşme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersel Aydınlı (Der), Uluslararası İlişkilerde Metodoloji, Koç Üniversitesi Yayınları | |
2 | Rowena Murray, Bilimsel Dergilere Makale Nasıl Yazılır | |
3 | Hasan Tutar, Adım Adım Bilimsel Makale ve Tez Yazım Teknikleri, Umuttepe Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez çalışması ve tez çalışmasının yazılmasında kullanılan tüm bilimsel kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 2 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 20 | 12 | 240 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 20 | 12 | 240 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 20 | 11 | 220 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 714 |