|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, ileri düzey armonik yapıların analizine yönelik bilgisini geliştirebilir; geç dönem tonalite uygulamalarını inceleyebilir; kromatik armoni, modal genişleme ve akor dışı armonik öğeleri tanımlayabilir; farklı armonik yaklaşımlar arasındaki ilişkileri değerlendirebilir ve bu bilgileri özgün armonik yazım uygulamalarında kullanabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Armonik çözümleme yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alterasyon, modülasyon yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dört partili armonizsasyon yapabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, ileri düzey armonik yapıların analizi, geç dönem tonalite uygulamaları, kromatik armoni, modal genişleme, akor dışı armonik öğeler ve farklı armonik yaklaşımlar arasındaki ilişkilerin incelenmesini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
2 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
3 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
4 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
5 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
6 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
7 | Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
8 | Ara Sınav | |
9 | alterasyon | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
10 | alterasyon | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
11 | alterasyon | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
12 | modülasyon | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
13 | modülasyon | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
14 | alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
15 | alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi | Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cangal, N. (2010), Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter, kalem, kitap. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 15 | 120 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 9 | 3 | 27 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 3 | 27 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |