Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MZK 512 - MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)

Kodu: MZK 512 Adı: İLERİ ARMONİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenci, ileri düzey armonik yapıların analizine yönelik bilgisini geliştirebilir; geç dönem tonalite uygulamalarını inceleyebilir; kromatik armoni, modal genişleme ve akor dışı armonik öğeleri tanımlayabilir; farklı armonik yaklaşımlar arasındaki ilişkileri değerlendirebilir ve bu bilgileri özgün armonik yazım uygulamalarında kullanabilir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Armonik çözümleme yapabilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar.
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Alterasyon, modülasyon yapabilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar.
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dört partili armonizsasyon yapabilir. PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar.
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, ileri düzey armonik yapıların analizi, geç dönem tonalite uygulamaları, kromatik armoni, modal genişleme, akor dışı armonik öğeler ve farklı armonik yaklaşımlar arasındaki ilişkilerin incelenmesini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
2 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
3 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
4 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
5 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
6 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
7 Soprano veya bas partisi verilen bir ezgiye armonik uygulama yapma Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
8 Ara Sınav
9 alterasyon Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
10 alterasyon Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
11 alterasyon Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
12 modülasyon Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
13 modülasyon Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
14 alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
15 alterasyon, modülasyon, besteleme ve beste analizi Anlatma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma Yöntemleri.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cangal, N. (2010), Armoni, Arkadaş Yayınevi, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Defter, kalem, kitap.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 5 10
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 15 120
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 9 3 27
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 3 27
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 186