|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ANASANAT DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS(ÖNERİLEN PROGRAM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, nota yazım yazılımlarını kullanarak istenilen biçimde nota yazım teknik ve becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nota yazım programında nota yazabilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yazdığı notayı transpoze edebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Klavye ile hızlı nota yazma tekniklerini bilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yazdığı notaya söz veya akor ekleyebilir. |
PÇ-1 Sahne Sanatları Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar. PÇ-3 Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fare ile nota yazımı, klavye ile nota yazımı, röpriz ve dolap oluşturma, tonalite değiştirme, modülasyon yapma, ritmi yazabilme, notaya söz yazabilme, akor yazabilme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Fare ile nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Klavye ile hızlı nota yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Röpriz ve dolap yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Röpriz ve dolap yazımı. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Arıza değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Arıza değiştirme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Ölçü kopyalama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Ölçü kopyalama. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://usermanuals.finalemusic.com/FinaleWin/Content/Contents.htm | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve nota yazım programı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
c) Performans Ödevi | 5 | 10 | 50 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |