| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ (TEKLİF EDİLEN) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, ritmik cimnastik dersi top aleti temel tekniklerini uygulamayı, RC özel antrenman bilgilerini kavramayı, top aleti seri oluşturmayı ve antrenman programlarını oluşturmayı amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Cimnastik aletleri kullanım becerisine sahip olma. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Antrenör olarak spor alt yapısının gelişimine katkı sağlar, ulusal ve uluslararası düzeyde amatör, profesyonel ve milli sporcu yetiştirilmesinde gerekli olan bilgileri edinir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Nota ve hareket bilgisi sunabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri açıklayabilme bilgisine sahiptir. PÇ-30 Tutum ve davranışlarının yanında, kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-12 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-17 Meslektaşları ve farklı disiplinlerle işbirliği yaparak sürdürülebilir ilişki ve iletişim içinde çalışır.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, top aletini tanıma, değerlendirme kuralları, kondisyon çalışmaları, sıçramalar/atlamalar, bale çalışması, pivotlar, top aleti koreografileri, özel antrenman bilgileri, ulusal ve uluslararası serileri izleme ve analiz gibi konuları kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Top Aletini Tanıma Değerlendirme Kurallarına Giriş | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası | 
| 2 | Top Aleti Temel Teknikleri Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim | 
| 3 | Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Daireler Sekizler Yuvarlamalar Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 4 | Kondisyon Çalışmaları (Amerikan Ders) Sıçramalar/Atlamalar (Vücut Zorlukları) Top Aleti Zıplatmalar Değerlendirme Kuralları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 5 | Bale Çalışması Pivotlar Top Aleti Koreografi Videoları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 6 | Top Aleti Bağlantı Hareketleri Dans Adımları Fırlatmalar ve Yakalamalar | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 7 | Riskler | Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Özel Antrenman Bilgileri Esneklik Çalışmaları (PNF) Top Aleti ile Esneklik ve Dalgalar Top Aleti Müzik Seçimleri | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 10 | Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti ile Denge Çalışmaları Top Aleti Koreografi Çalışmaları | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 11 | Özel Antrenman Bilgileri Top Aleti Form Yazımları Top Aleti Koreografi Çalışmaları Yaş Gruplarına Göre Seriler | Anlatma Yöntemi, Gösterim, Alıştırma | 
| 12 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Ulusal ve Uluslararası Serileri İzleme ve Analizler Yaş Gruplarına Göre Seriler Dönem Sonu Değerlendirmeler Sorular ve Genel Tekrar | Gösterim, Gözlem, Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1- Federation Internatıonale de Gymnastıque Code of Points Rhythmic Gymnastics 2013-2016 | |
| 2 | 2- Elementer dans, Rıtm Ve Hareket Eğitimi Spor Kıtapevi Uçman Günal. Agopyan Ani | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sunumlar (PowerPoint) Her hafta için hazırlanmış görsel destekli sunumlar. Ders Notları (PDF) Teorik bilgilerin yanı sıra tekniklerin detaylı açıklamalarını içeren notlar. Video Dersler Ritmik cimnastik tekniklerinin adım adım anlatıldığı videolar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 10 | 4 | 40 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||