Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme, İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, ,Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme, İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, ,Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, Yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme,
İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
GRAMMAR/FUNCTION: Present simple and present continuous • state verbs • adverbs of frequency
• Verb patterns • How to … start and end a conversation • How to … keep a conversation going •
Modifiers
Reading: Students can make basic inferences from simple information in a short text.
|
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
2 |
VOCABULARY: People and relationships • personality adjectives • jobs • work • conversation topics
Writing: Students can write a short online profile. Students can write a paragraph giving information about a job or interest. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
3 |
GRAMMAR/FUNCTION: Narrative tenses • Past simple and present perfect • How to … apologise and
give reasons • prepositions of time
Reading: Students can identify the main topic and related ideas in a structured text. Students can follow the sequence of actions or events in a text on a familiar topic. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
4 |
VOCABULARY: Adjectives for feelings • -ed/-ing adjectives • story words • types of film • collocations
with get and make
Writing: Students can write a story with a simple linear sequence. Students can write a short review of a restaurant or movie. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
5 |
GRAMMAR/FUNCTION: Question forms • Future plans and intentions • How to … make polite
inquiries • Phrasal verbs
Reading: Students can make simple inferences based on information given in a short article. Students can skim a short text to identify its main purpose. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
6 |
VOCABULARY: Knowledge • verbs and nouns • decisions • facilities • places in a city
Writing: Students can write a basic formal email/letter requesting information. Students can write about personal interests in some detail. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
7 |
GRAMMAR/FUNCTION: Modals for rules and advice • Articles • How to … explain rules and
procedures • Present perfect + superlative
Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can scan short texts to locate specific information. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
VOCABULARY: Success • technology collocations • word building: suffixes • sports and games
Writing: Students can write personal emails/letters giving advice. Students can write a story with a simple linear sequence. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
10 |
GRAMMAR/FUNCTION: Relative clauses • Reported speech • How to … give and respond to personal
news • will, might and be going to for predictions
Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can identify specific information in simple letters, brochures, and short articles. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
11 |
VOCABULARY: News and social media • social issues • the environment • events and occasions
Writing: Students can show a basic direct relationship between a simple problem and a solution. Students can write a description of a future event or activity. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
12 |
Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can identify the main topic and related ideas in a structured text.
Writing: Students can write a short review of a restaurant or movie. Students can write an email making a recommendation. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
13 |
GRAMMAR/FUNCTION: First and second conditionals • Quantifiers · How to … make and respond to
recommendations • Reflexive pronouns
Reading: Students can make basic inferences or predictions about text content from headings and titles. Students can compare information given in different texts on the same topic. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
14 |
VOCABULARY: Travel and tourism • new experiences • the natural world • describing places
Writing: Students can write a basic description of experiences, feelings, and reactions. Students can write short, simple essays on familiar topics.
|
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
15 |
GRAMMAR/FUNCTION: Can, could, be able to • Active and passive • How to … describe a problem and
make recommendations • -ing form
Reading: Students can identify the main topic and related ideas in a structured text. Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics.
Writing: Students can write descriptions of past events or personal experiences. Students can write simple informal emails or online postings giving news or opinions. |
İletişimsel
İkili Çalışma
Grup Çalışması
Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Speak Out 3rd Edition - B1 (Pearson Yayınevi) |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Speak Out 3rd Edition - A2+ (Pearson Yayınevi)
Speak Out 3rd Edition - A2+ Online Practice |