Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR102 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR102 Adı: İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA II Teorik+Uygulama: 12+0 AKTS: 12
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERVE BULUT YÜCELEN (mervebulut@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERVE BULUT YÜCELEN,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin genel İngilizce dil becerilerini geliştirmektir. Dilbilgisi, kelime bilgisi, dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında yetkinlik kazanmalarını sağlamak hedeflenmektedir. Öğrenciler, günlük hayatta ve çeşitli sosyal, akademik veya mesleki bağlamlarda İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Ders, dilin doğal akışını anlamayı, farklı bağlamlarda iletişim kurma becerisini geliştirmeyi ve öğrencilerin İngilizce dilinde kendilerini özgüvenle ifade etmelerini amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme, İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, ,Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme, İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, ,Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngilizce dilbilgisi kurallarını doğru bir şekilde kullanabilme, Yazışmaları ve raporları İngilizce olarak etkili bir şekilde yazabilme, İngilizce okuma parçalarını anlama ve analiz edebilme, Dilbilgisi ve yazma becerilerini geliştirerek İngilizce kullanımını geliştirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 GRAMMAR/FUNCTION: Present simple and present continuous • state verbs • adverbs of frequency • Verb patterns • How to … start and end a conversation • How to … keep a conversation going • Modifiers Reading: Students can make basic inferences from simple information in a short text. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
2 VOCABULARY: People and relationships • personality adjectives • jobs • work • conversation topics Writing: Students can write a short online profile. Students can write a paragraph giving information about a job or interest. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
3 GRAMMAR/FUNCTION: Narrative tenses • Past simple and present perfect • How to … apologise and give reasons • prepositions of time Reading: Students can identify the main topic and related ideas in a structured text. Students can follow the sequence of actions or events in a text on a familiar topic. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
4 VOCABULARY: Adjectives for feelings • -ed/-ing adjectives • story words • types of film • collocations with get and make Writing: Students can write a story with a simple linear sequence. Students can write a short review of a restaurant or movie. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
5 GRAMMAR/FUNCTION: Question forms • Future plans and intentions • How to … make polite inquiries • Phrasal verbs Reading: Students can make simple inferences based on information given in a short article. Students can skim a short text to identify its main purpose. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
6 VOCABULARY: Knowledge • verbs and nouns • decisions • facilities • places in a city Writing: Students can write a basic formal email/letter requesting information. Students can write about personal interests in some detail. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
7 GRAMMAR/FUNCTION: Modals for rules and advice • Articles • How to … explain rules and procedures • Present perfect + superlative Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can scan short texts to locate specific information. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 VOCABULARY: Success • technology collocations • word building: suffixes • sports and games Writing: Students can write personal emails/letters giving advice. Students can write a story with a simple linear sequence. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
10 GRAMMAR/FUNCTION: Relative clauses • Reported speech • How to … give and respond to personal news • will, might and be going to for predictions Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can identify specific information in simple letters, brochures, and short articles. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
11 VOCABULARY: News and social media • social issues • the environment • events and occasions Writing: Students can show a basic direct relationship between a simple problem and a solution. Students can write a description of a future event or activity. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
12 Reading: Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Students can identify the main topic and related ideas in a structured text. Writing: Students can write a short review of a restaurant or movie. Students can write an email making a recommendation. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
13 GRAMMAR/FUNCTION: First and second conditionals • Quantifiers · How to … make and respond to recommendations • Reflexive pronouns Reading: Students can make basic inferences or predictions about text content from headings and titles. Students can compare information given in different texts on the same topic. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
14 VOCABULARY: Travel and tourism • new experiences • the natural world • describing places Writing: Students can write a basic description of experiences, feelings, and reactions. Students can write short, simple essays on familiar topics. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
15 GRAMMAR/FUNCTION: Can, could, be able to • Active and passive • How to … describe a problem and make recommendations • -ing form Reading: Students can identify the main topic and related ideas in a structured text. Students can generally understand straightforward factual texts on familiar topics. Writing: Students can write descriptions of past events or personal experiences. Students can write simple informal emails or online postings giving news or opinions. İletişimsel İkili Çalışma Grup Çalışması Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Speak Out 3rd Edition - B1 (Pearson Yayınevi)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Speak Out 3rd Edition - A2+ (Pearson Yayınevi) Speak Out 3rd Edition - A2+ Online Practice

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 12 16 192
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 5 25
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
Çevirimiçi Çalışma 3 6 18
0
Toplam İş Yükü 360