Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bilinen ve rutin operasyonel konularda sınırlı bilgi alışverişinde bulunabilecek kadar dilbilgisi yapısı kullanabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İnsanların, yaşam veya çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, sevdikleri/sevmedikleri şeylerin vb. basit bir tanımını veya sunumunu bir listeye bağlı kısa basit ifadeler ve cümleler dizisi olarak verebilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Günlük veya işle ilgili yüksek sıklıkta kullanılan dilden oluşan somut türdeki bilindik konulara ilişkin kısa, basit metinleri anlayabilir |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
İnsanlar, mekanlar, bir iş veya eğitim deneyimi gibi gündelik çevre unsurlarını tanımlayabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Bildik bir konuda kısa, prova edilmiş, temel bir sunum yapabilecek kelime ve yapıları kullanabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Karşılaştığı mektup, broşür ve olayları anlatan kısa gazete makaleleri gibi daha basit yazılı materyallerdeki belirli bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Bilgi istemek veya onay istemek ve vermek için olgusal nitelikte basit e-postalar/mektuplar yazabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Temel günlük kelime ve ifadeleri kullanarak kişisel ilgi alanlarına giren konular (örn. yaşam tarzları ve kültür, hikayeler) hakkında izlenim ve görüşlerini yazılı olarak aktarabilir. |
PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
A2 seviyede 4 beceriye dayandırılmıştır. Hedef dili daha etkin kullanmak adına gramatik temel oluşturmak hedeflenmiştir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
1. Ünite - Kendini tanıtma ve kendinden bahsetme, bir arkadaş veya bir aile üyesinden bahsetme, öneride bulunma, kişisel profil yazma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
2 |
2. Ünite - Yiyecek alışverişi ve yeme alışkanlıkları hakkında konuşma, çevrim içi yorum yazma, hayatındaki önemli şeylerden bahsetme. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
3 |
2. Ünite -Restoranda yemek siparişi verme, özel bir olay hakkında konuşma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
4 |
3. Ünite - Evindeki nesneleri tanımlayarak onlardan bahsetme, davet kabul etme, bir arkadaşına ülken ile ilgili tavsiyelerde bulunma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
5 |
3. Ünite - İnternet sitesi için bir evi tasvir etme, yaşadığınız bölge ile ilgili email yazma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
6 |
4. Ünite - Yaşamında bir zaman dilimi hakkında konuşma, özel bir zaman ile ilgili yazma, bir arkadaş için bir şey satın alma |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
7 |
4. Ünite - Bir ayakkabı mağazasında yardım isteme, ziyaret için en iyi zaman konusunda email yazma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
5. Ünite - Yaşamından bahsetme, önemli bir yaşam olayını anlatma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
10 |
5. Ünite - Özür dileme ve bahane göstermek, bir yakın zaman etkinliği konusunda yazma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
11 |
6. Ünite - Bir resimdeki insanları ve ne yaptıklarını tanımlama, bir deneyim konusunda yazma, farklı ulaşım araçları ile yapılan seyahatlerden bahsetme. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
12 |
7. Ünite - Gönüllü yapılan mesleklerden bahsetme, bir şey istemek ya da bilgi vermek için telefon görüşmesi yapmak, araştırma yapmak ve araştırmanın özetini yazmak. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
13 |
8. Ünite - Ziyaret edilebilecek bir şehirden bahsetme, biri ile görüşme yapma ve ona gezi önerisinde bulunma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
14 |
8. Ünite - Otelde ricada bulunma ve teklif etme, bir gezi tasviri yazma. |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
15 |
Genel Tekrar |
rol yapma, drama, soru-cevap, ikili çalışma, grup çalışması, eklektik |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Student's Book). Pearson. |
2 |
Eales, F., & Oakes, S. (n.d.). Speakout (3rd ed., A2 level, Workbook). Pearson |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
A2 seviyede öğrenci kitabı ve çalışma kitabı, bilgisayar ve projeksiyon. |